الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرآنلاین درباره آینده ائتلاف جناح چپ با دیگر جناح‌ها خصوصا اعتدالیون، گفت: امروز نمی توان در مورد ائتلاف صحبت کرد اما مهمترین بحث در انتخابات مجلس فارغ از اینکه اصولگراها اکثریت را داشته باشند یا اصلاح طلبان یا وسطی ها، این است که مملکت کلا به این فکر باشد که چه باید بکند تا کارکشته ترین افراد هر جناح وارد میدان شوند.

او ادامه داد: باید ببینیم چه گونه می شود فیلتر شوراهای نگهبان و سازمان های نظارتی به گونه ای باشد که جناح ها ترغیب شوند بهترین افراد خود را معرفی کنند تا مجلس به معنای واقعی در راس امور قرار بگیرد.

حضرتی افزود: برای آنکه مجلس قوی و در راس امور داشته باشیم لازم است دست اولی های جناح ها یعنی افرادی که جسور و قوی هستند به خانه ملت بیایند بدون رودربایستی باید گفت با مجلسی شبیه به این مجلس ما نمی توانیم برای کشور کاری انجام بدهیم لذا موضوع فراتر از مباحث حزبی است.

نمایند تهران گفت: احزاب از اعتماد ملی تا موتلفه باید افراد شاخص خود را معرفی کنند و به مجلس بفرستند اگر افراد بی هویت را معرفی کنیم  که قرار است اهسته راه بروند مبادا گربه شاخ شان بزند و یا خود را با اداره هواشناسی تنظیم کنند مجلس، مجلس نخواهد شد؛ برون دادی ندارد و نمی تواند از موضع بالاتر نسبت به قوه قضائیه، دستگاه های تحت نظارت رهبری و ... عمل کند و آنها را مانند برادر کنار هم جمع کند.

او در پاسخ به این سوال که آنچه اصلاح طلبان را وادار به ائتلاف کرد رد صلاحیت ها بود در چنین شرایطی  ایا لازم است یک چانه زنی از بالا صورت بگیرد تا امکان حضور افراد با کارایی بیشتر فراهم شود گفت: همانطور که گفتم اصلا موضوع اصلاح طلب‌ها نیست این یک موضوع کلی است لذا از پایداری و جریان های تند اصولگرایی گرفته تا اصلاح طلبان  و جریان میانه همه باید به این سمت پیش بروند که کارآمدترین افراد خود را معرفی کنند و در سایه این امر منافع ملی محقق شود؛ لذا تا زمانی که قرار باشد افراد دست پایین جناح ها وارد گود انتخابات و مجلس شوند این مجلس نایی نخواهد داشت و اثر گذار نخواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای رسیدن به این غایت باید سازو کاری برای تقویت احزاب ایجاد کرد گفت: برای این موضوع ما اول نیاز داریم به یک گفتمان مشترک برسیم  یعنی وقتی ما می گوییم باید به این سمت پیش برویم که امکان حضور افراد قوی در مجلس وجود داشته باشد همین صحبت را باید از زبان اعضای جبهه پایداری،موتلفه و  دیگر احزاب هم بشنویم چراکه مجلس قوی، مجلسی است که از افراد قوی و ریشه دار تشکیل شود افراد ریشه دار از چیزی نمی ترسند و محکم می ایستند.

عضو شاخص حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا ائتلاف ها تاکنون انتظارات را براورده نکرده است آیا دلیلش نامشخص بودن اهداف و مسیر ائتلاف است، گفت: اگر ائتلاف ها انتظارات را برآورده نکرده دلیلش این است که ما وارد اصل موضوع نشده ایم و اصل موضوع همان حضور افراد قوی در مجلس است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.