بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه پخت نذری در روزهای تاسوعا و عاشورا اوج می‌گیرد، از همه افرادی که نذری دارند خواست تا در تهیه مواد اولیه، پخت و توزیع نذری رعایت موارد بهداشتی را داشته باشند.

وی افزود: افرادی که در پخت نذری مشارکت دارند باید از روپوش و دستکش و کلاه استفاده کرده و دست های خود را با آب و صابون بشویند و از ورود افراد متفرقه به محل پخت نذری به طور جد خودداری کنند.

خدادادیان با اشاره به افزایش 30 تا 35 درصدی مصرف ظروف یکبار مصرف در این ایام گفت: توصیه این است که افراد جهت توزیع نذری از ظروف خانگی استفاده کنند و سایر افراد نیز برای گرفتن نذری ظرف خانگی با خود به همراه داشته باشند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه، تصریح کرد: هیات هایی که حجم نذری بالایی دارند و امکان استفاده از ظروف خانگی وجود ندارد بهتر است از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو زباله های پلاستیکی را ذوب کرده و از آن ظروف یکبار مصرف تولید می‌کنند، هشدار داد: افراد حتما از مراکز معتبر این ظروف را تهیه کرده و از خرید ظروف یکبار مصرف از دستفروشان و افراد دوره گرد به طور جد خودداری کنند. 

خدادادیان خاطرنشان کرد: برخی میکروب ها "اسپور" دارند که از آنها در برابر حرارت محافظت می‌کند و بنابراین در این چرخه ذوب کردن و تولید مجدد ظروف از بین نمی‌روند. 

وی همچنین نسبت به استفاده از ظروف یکبار مصرف "شفاف" جهت توزیع خوراکی های داغ هشدار دارد و اظهار کرد: مواد این ظروف در اثر حرارت به مونومر تبدیل شده و به شدت سرطان زا هستند و بهتر است برای این خوراکی ها حتما از ظروف یکبار مصرف کدر گیاهی استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.