به گزارش ایسنا و به نقل از یورو نیوز، دولت محلی کاتالونیا با وجود مخالفت‌های دولت اسپانیا قصد دارد تا رفراندوم استقلال خود را فردا برگزار کند. مقام‌های کاتالونیا امروز (شنبه) که کمتر از ۲۴ ساعت با برگزاری همه‌پرسی استقلال فاصله دارد، آخرین نشست خود را برگزار کرد.

این رفراندوم که از سوی مقامات دولت اسپانیا "غیر قانونی" خوانده شده است، موجب پیگردهای فراوان و عملیات‌های پلیسی زیادی برای جلوگیری از برگزاری آن از سوی دولت مرکزی شده است.

رئیس مجمع ملی کاتالونیا در این نشست گفت: امروز ما برنده هستیم، چرا که آنها نمی‌دانستند ما که هستیم و هنوز هم نمی‌دانند. آنها می‌خواهند که ما با اولین مانع پیش آمده دست از خواسته خود بکشیم ولی نمی‌دانند که مردم ما تا به یک مشکلی برمی‌خورند، قوی‌تر می‌شوند و این باعث برد ما خواهد شد.

در هفته گذشته دولت مادرید، پلیس کاتالونیا را تحت نظر وزارت کشور اسپانیا قرار داد.

برای پیشگیری از بیرون رانده شدن، استقلال‌طلبان کاتالونیا زنان و کودکان خود را زودتر به دفاتر رای‌گیری فرستادند تا در آنجا تا زمان انتخابات بمانند، در حالی که نیروهای پلیس قصد دارند تا آنها را از این دفاتر بیرون کنند و روز یکشنبه صبح این دفاتر را ببندند.

اگر رفراندوم استقلال کاتالونیا با برد روبرو شود، دولت این منطقه به صورت یک جانبه استقلال کاتالونیا را در ۴۸ ساعت اعلام خواهد کرد و سپس به ویرایش یک قانون اساسی خواهد پرداخت و از ایجاد یک دولت جدید، یک خزانه‌داری،‌ یک بانک مرکزی و حتی یک ارتش سخن خواهد گفت.

مادرید تمام تلاش خود را می‌کند تا جلوی این رفراندوم را بگیرد. ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرده است که ممکن است از بند ۱۵۵ قانون اساسی که به او این اجازه را می‌دهد تا مدیریت اجرایی کاتالونیا را از اختیاراتش خلع کند، به اجرا بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.