به گزارش خبرنگار ایسنا محسن نظافتی گفت: درحال حاضر ۲۰ هزار ایرانی که با کاروان‌های سازمان حج و زیارت به عراق سفر کرده‌اند، برای شرکت در مراسم ویژه عزاداری امام حسین (ع) در شهرهای نجف و کربلا به سر می‌برند که البته بیشترین اجتماع زائران هم اکنون در شهر کربلا شکل گرفته است.

او با اشاره به تدابیر امنیتی اتخاذ شده در این دو روز، اظهار کرد: مسیرهای منتهی به کربلا در روزهای تاسوعا و عاشورا به لحاظ تامین شرایط امنیتی بسیار محدود شده که با تدابیر اتخاذ شده، کاروان‌های زیارتی سازمان حج و زیارت همانند سال گذشته از مسیرهای مشخص و امن شده ای تردد می کنند تا به محل استقرارشان در کربلا برسند و سریع‌تر برای شرکت در مراسم عزاداری که در بین الحرمین، تل زینبیه و محل شهادت حضرت عباس (ع) برگزار می‌شود، حاضر شوند.

نظافتی با بیان این که تا کنون اتفاق خاصی در کربلا و نجف رخ نداده و امنیت در این شهرها برقرار است، افزود: مراسم بسیار با شکوهی همزمان با تاسوعا و عاشورا در شهر کربلا و بین الحرمین در جریان است که هموطنان ما نیز در آن حضور دارند و به عزاداری می پردازند.

طبق سنت قدیمی، هر سال در تاسوعا و عاشورا همزمان با روزهای شهادت حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع)، ده ها هزار شیعه در بین الحرمین کربلا جمع می شوند و به عزاداری می پردازند. این شکل عزاداری عراقی ها به نوعی ابراز ندامت مردمان این سرزمین برای تنها گذاشتن امام حسین (ع) پس از دعوت به شهر کوفه بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.