به گزارش مهر  به نقل از السومریه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق بر وحدت این کشور تاکید و با دعوت هایی که برای تفرقه و جدایی و تجزیه عراق می شود مخالفت کرد.

 

وی در سخنانی به مناسبت عاشوراء گفت: در چنین روزهای تاریخی امام حسین(ع) در مقابل ظلم و استبداد ایستاد و کلمه حق را گفت و به طور جدی ایستادگی کرد تا به همراه اهل بیت و اصحابش به شهادت رسید. در این مناسبت بزرگ ،ملت عراق  در حال برپایی شعائر خود در همه استانها با حمایت نیروهای غیور امنیتی که در راستای حمایت از شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و در آن واحد با تروریست ها نیز می جنگند، هستند.

نخست وزیر عراق بیان کرد: ملت عراق ثمره صبر و جانفشانی و دفاع از سرزمین و مقدسات و پایبندی به اصول را می چیند و ما به تکمیل کردن پیروزی های خود با عزم و اراده راسخ تاکید داریم. ملت ما از انقلال امام حسین(ع) الهام گرفت و جانفشانی، ایثار و فدا شدن در راه دفاع از سرزمین و مقدسات به نمایش گذاشت و با وحدت و همدلی همه توده مردم پیروز شد و این پیروزی ها زیر بیرق عراق واحد رقم خورد. ما با این وحدتی که عامل قدرت عراقی ها با همه تنوع دینی و قومی و مذهبی است، پیروز شدیم.

العبادی تاکید کرد: ما بر وحدت کشورمان و وحدت ملتمان اعم از مسلمان، مسیحی، عرب، کُرد، ترکمن، ایزیدی و دیگر طیف های ارجمند، اصرار داریم و با هر دعوتی که برای تفرقه، جدایی و تجزیه عراق و ملتش می شود، مخالفیم.

نخست وزیر عراق گفت: ما به دنبال وحدت و برادری هستیم تا با هم از مرحله پیروزی بر تروریسم به مرحله سازندگی کشور بزرگمان و حفظ امنیت و حاکمیت آن عبور کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.