میزان نوشت: در حالی که گزارش اوپک نشان می دهد که میزان تولید این سازمان در ماه سپتامبر افزایش داشته، قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با کاهش همراه بود. قیمت طلا نیز با کاهش همراه بود.

نتایج تحقیق رویترز نشان می دهد در حالی که میزان صادرات عراق افزایش داشته و تولید لیبی با رشد مواجه شده است، تولید نفت کل اوپک در ماه سپتامبر به میزان 50 هزار بشکه در روز افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، قیمت پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید از 89 درصد در ماه اوت به 86 درصد در ماه سپتامبر کاهش یافته است. عربستان همچنان بخش عمده ای از بار پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید را بر دوش می کشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 37 سنت، معادل 0.65 درصد کاهش به 56 دلار و 79 سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز جمعه با 11 سنت معادل 0.21 درصد افزایش به 51 دلار و 67 سنت رسید.

قیمت نفت برنت در اوایل هفته گذشته به بالای 59 دلار هر بشکه رسیده بود. برداشت سرمایه گذاران این است که تلاش ها برای مهار مازاد عرضه جهانی نفت در حال به ثمر نشستن است و چشم انداز تقاضا برای نفت نیز رو به بهبود است.

در همین حال، در حالی که آمارهای ضعیف نرخ تورم و هزینه های مصرف کننده تاثیر چندانی در کاهش احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در آمریکا در ماه دسامبر نداشته است، قیمت طلا در پایان معاملات هفتگی با کاهش مواجه بود.

این گزارش حاکی است، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.59 درصد کاهش به 1279 دلار و 75 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 0.30 درصد کاهش به 1284 دلار و 80 سنت رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.