به گزارش ایرنا، روزنامه ساندی‌تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس بر این باور است که ترزا می یک سال دیگر از داونینگ استریت کنار خواهد رفت.
این نشریه انگلیسی افزود: نزدیکان به بوریس جانسون هشدار داده‌اند که حامیان مالی حزب محافظه‌کار به دلیل ضعف مدیریت ترزا می، درصدد قطع حمایت خود از این حزب هستند. این مساله سبب خواهد شد تا شکاف میان محافظه‌کاران آشکارتر شود.
ساندی‌تایمز ادامه داد: یکی از اعضاء پارلمانی حزب محافظه‌کار می‌گوید اگر ترزا می از رهبری حزب کنار نرود، کابینه او کودتا خواهند کرد.
این نشریه انگلیسی به نقل از وی افزود: من تغییر رفتار در میان نمایندگان و حامیان مالی حزب محافظه‌کار را احساس کرده‌ام. آن‌هایی که جولای گذشته اعلام می‌کردند ترزا می‌بایستی تا سال 2019 بر مسند قدرت باقی بماند اکنون می‌گویند که او توانایی مدیریت کشور را ندارد. 
در همین حال نشریه هفتگی آبزرور امروز (یکشنبه) در گزارشی از پیوستن وزیر جوامع انگلیس به‌صف مخالفین ترزا می خبر داد و نوشت: &#۳۹;ساجد جاوید&#۳۹; در گفت‌وگو با این نشریه انگلیسی، در پاسخ به این سؤال که آیا ازنخست وزیر انگلیس در انتخابات آتی حمایت می‌کند پاسخ داد: فکر می‌کنم وقت مصاحبه به پایان رسیده است.
بر اساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته از سوی تارنمای موسوم به 'خانه محافظه‌کاران'، اکثر فعالان سیاسی طرفدار حزب محافظه‌کار انگلیس، خواهان کناره‌گیری 'ترزا می' از مقام نخست‌وزیری تا پیش از برگزاری انتخابات سراسری سال 2022 هستند.
در این نظرسنجی، ۵۱ درصد شرکت‌کنندگان خواهان کناره‌گیری &#۳۹;ترزا می&#۳۹; از قدرت تا پیش از برگزاری انتخابات سراسری سال ۲۰۲۲ شده و ۹ درصد خواهان استعفای سریع وی شده‌اند.
پیش‌ازاین نشریه ساندی میرور در گزارشی جنجالی مدعی شد که «ترزا می» آگوست سال 2019 را برای کناره گیری از سمت نخست‌وزیری تعیین کرده است.
به نوشته این نشریه انگلیسی، &#۳۹;ترزا می&#۳۹; ۱۵ نفر از اعضای حزبش را به محل اقامتش دعوت کرده و این خبر را به آن‌ها داده است.
بااین‌حال 'ترزا می' ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که برنامه‌ای برای کناره گیری از قدرت نداشته و به‌عکس، در نظر دارد تا در انتخابات سراسری سال 2022 انگلیس رقابت کند.
وی در گفت‌ و گو با شبکه اسکای نیوز بابیان اینکه انگلیس طی سال‌های آینده با چالش‌های فراوانی مواجه خواهد بود افزود: بایستی در رابطه با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توافق خوبی را حاصل کنیم که به نفع مردم و منافع کشور باشد.
به دنبال ناکامی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری ماه 'می' گذشته، فشارها از سوی هم‌حزبی‌های 'ترزا می' برای کناره گیری از قدرت افزایش داشته است.
شماری از سیاستمداران محافظه‌کار اخیراً نامه‌ای را امضا کرده و از &#۳۹;می&#۳۹; خواسته‌اند از سمتش کناره گیری کند؛ اما برای تعیین رهبر جدید محافظه‌کاران باید حداقل ۴۸ امضا جمع شود.
به گفته رسانه‌های انگلیسی، 'ترزا می' اکنون در نظر دارد تا در جریان این کنفرانس سیاست‌های جدید دولتش را برای کسب حمایت قشر جوان که به حزب کارگر متمایل شده اند، ارائه کند.
کنفرانس سراسری حزب محافظه‌کار از امروز به مدت چهار روز در شهر منچستر گشایش یافت. اعضا کابینه دولت انگلیس قرار است طی روزهای آینده در این کنفرانس سخنرانی و به بیان سیاست‌های دولت بپردازند. بر اساس برنامه اعلام‌شده ترزا می نیز قرار است چهارشنبه آینده در این کنفرانس سخنرانی کند.
هم‌زمان با این کنفرانس، هزاران نفر از معترضین به سیاست‌های دولت ترزا می، در مرکز شهر منچستر تجمع کرده‌اند. 
این کنفرانس یک هفته پس از پایان کنفرانس سراسری حزب کارگر صورت می‌گیرد.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر طی سخنانی ضمن حمله به سیاست‌های حزب محافظه‌کار گفته بود: به خاطر بریتانیا تدبیر کنید و یا از سر راه‌کنار بروید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.