به گزارش تسنیم، سیدحسین هاشمی استاندار سابق تهران در مراسم تودیع خود با تشکر از وزیر کشور در اعتماد به وی، گفت: افتخار می‌کنم در این ۴ سال پلیس در تهران به معنای واقعی کلمه وظیفه تأمین امنیت را انجام‌ داد. طی این مدت تخلفات اخلاقی و‌ مالی را به عنوان خط قرمز در استانداری تهران تعیین کردیم، روابط را به گونه‌ای تنظیم کردیم که همه سیاست‌های دولت را اجرایی کنند.

استاندار سابق تهران تصریح کرد: کنسرت‌ها در استان تهران بدون هیچ مشکلی برگزار شد. با دانشگاه‌ها صحبت کردیم که ما به هیچ وجه وارد دانشگاه نخواهیم شد، شما شورا و نماینده ولی‌فقیه دارید و‌ خودتان مصوب کنید، در دانشگاه‌ها همه نشست‌ها بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

هاشمی انتخابات برگزار شده در دولت یازدهم را مورد توجه قرار داد و‌ گفت: انتخابات را با بی‌طرفی کامل برگزار کردیم، وقتی هیئت اجرایی تهران را انتخاب کردم، هیچ کسی اعتراض نکرد.

وی با اشاره به انتخاب آیت‌الله جنتی در انتخابات خبرگان استان تهران‌، اظهار داشت: وقتی آقای جنتی رأی مردم تهران را کسب کردند، مرحوم‌ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به من زنگ زدند و‌ گفتند آقای جنتی این رأی را آورده و‌ من گفتم‌ بله تمامی آراء برای خودش است، حقیقتا هم رأی خودش بود، ایشان در سه شهرستان ورامین، قرچک و‌ پیشوا رأی اول را آورده بود، حتی از اعضای شورای نگهبان هم تماس گرفتند که فلانی این رأی را آوردند که گفتم والله رأی برای خودش است؛ ما امانت‌دار رأی مردم بودیم و در انتخابات ریاست‌جمهوری و‌ شوراها همین سیاست را پیاده کردیم.

استاندار سابق تهران خاطرنشان کرد: در استانداری تهران به کسی باج ندادم، اما خیلی هزینه دادم و خیلی ناراحت می‌شدم‌، اما تنها کسی که مرا آرام‌ می‌کرد، آقای وزیر (رحمانی‌فضلی) بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.