به گزارش ایسنا، سید‌جواد‌ حسینی، در جلسه اندیشه‌ورزان حوزه خانواده که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این‌که «دو طرح خوب در حوزه خانواده در دولت تدبیر و امید صورت گرفت»، تشریح کرد: یکی از طرح‌ها اطلس وضعیت زنان کشور و دیگری سند حمایت اجتماعی از زنان و لایحه امنیت زنان در مقابل خشونت بود.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: آنچه هم‌اکنون در دولت در پیرامون بحث خانواده صورت می‌گیرد چهارفرایند است که یکی از آن‌ها آموزش و توان‌مندسازی است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته، به‌طور مثال آموزش‌های پیش از ازدواج را که در حال حاضر دوساعت برگزار می‌شود، به ۱۲ ساعت ارتقا دادیم.

حسینی فرایند دوم در بحث خانواده را حمایت مالی از زوجین در امر ازدواج دانست و افزود: برای تحقق این کار در سال ۹۵، ۷۷ هزار وام ازدواج قرض‌الحسنه با کارمزد چهاردرصد به زوجین تعلق گرفت و امسال نیز طرح ضربتی ازدواج تکمیل شد. در کنار این آستان قدس رضوی نیز طرح ازدواج در مشهد را در نظر دارد و به هرکس که از استان‌های دیگر در مشهد ازدواج کند از طرف صندوق مهر ایران ۳۰۰ هزار تومان به هریک از زوجین به‌عنوان وام هدیه داده می‌شود.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال، 175 هزار فرصت شغلی پایدار در استان خراسان رضوی ایجاد شد و باتوجه به این‌که ما 5.5 درصد اعتبارات کشور را در اختیار داشتیم، اما با همت مدیران استان و همکاری بخش دولتی و غیر دولتی، 16 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به این‌که «در سال 96 به طورکلی 13.1 درصد آمار طلاق استان کاهش پیدا کرده است»، اظهار کرد: با هماهنگی بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه قضایی توانستیم، با طرح مهرانه‌، روند نزولی تعداد طلاق را داشته ‌باشیم که البته باید گفت این طرح به تنهایی باعث کاهش آمار طلاق نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.