به گزارش ایلنا، علی مطهری با تاکید بر لزوم حل معضل موتورسواران شهر تهران که با وجود پیگیری‌های متعدد، به‌ دلیل عدم همکاری مدیران سابق شهرداری به جایی نرسید، گفت: این وضعیت نامساعد موتورسواران تهران که بدون رعایت قوانین در شهر تردد می‌کنند، در کمتر کلان‌شهری در سراسر دنیا وجود دارد. این درحالی است که متاسفانه راهنمایی و رانندگی هم آن‌چنان که باید و شاید به این تخلفات رسیدگی نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تاثیر مخرب تردد موتورهای بنزینی بر آلودگی هوای تهران یادآور شد:‌ بخش قابل‌توجهی از آلودگی هوای تهران مربوط به تردد موتورهای بنزینی است و در تمام دنیا موتورهای برقی جایگزین موتورهای بنزینی شده‌اند. شهرداری تهران، شورای شهر و همچنین دولت باید فکری اساسی برای حل این مشکلات کنند. لازم است رعایت قوانین رانندگی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی جدی گرفته شود.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم اعلام کرد: این معنی ندارد که موتورسواران آزاد باشند هر کجا که می‌خواهند بروند و در پیاده‌روها تردد کنند، چراغ قرمز را رد کنند، از ورود ممنوع‌ها عبور کنند. متاسفانه قانون نانوشته‌ای وجود دارد که موتورسواران آزادند.

مطهری در پایان تصریح کرد: در درجه اول باید این موتورهای بنزینی با موتورهای برقی جایگزین شوند و در ادامه نیز لازم است نظارت دقیقی بر تردد موتورسواران اعمال شود تا آن‌ها هم سایر رانندگان موظف به رعایت قانون باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.