به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نشست خبری بعد از دیدار با رییس مجلس سنای ایرلند ضمن ابراز خشنودی برای حضور این هیات پارلمانی به ایران، گفت: روابط ایران و ایرلند پایدار است و سفر رییس مجلس سنای ایرلند و همکارانش این پایداری را بیشتر خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح دیدارش با رییس مجلس سنای ایرلند، گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد مذاکرات خوبی در چند زمینه به عمل آمد. بخشی مربوط به همکاری‌های پارلمانی بود که این موضوع با تشکیل و فعال شدن گروه‌های دوستی در حال انجام است و در آن توسعه همکاری‌های دو کشور پیگیری می‌شود.

وی افزود: بخش دیگر مربوط به بالا بردن سطح روابط تجاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف است. مطابق قانون برنامه ششم برای ما این موضوع اولویت دارد که از جمله آن می‌توان سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های نو، انرژی‌های پاک، دارو و تجهیزات پزشکی و انرژی به معنای نفت و گاز را مطرح کرد. امیدواریم تجار ایرانی نیز از این ظرفیت استفاده کرده و دوستان نیز در زمینه تسهیل روابط بانکی تلاش کنند.

لاریجانی درباره مطالب مطرح شده در خصوص برجام، گفت: در حوزه همکاری‌های بین‌المللی بخصوص توافق هسته‌ای هم‌نظر بودیم که این توافق بین‌المللی باید ادامه پیدا کند و همه به آن پایبند باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش دیگری از این مذاکرات مربوط به مسائل منطقه‌ای بخصوص بحران تروریستی در منطقه بود. حساسیت دو کشور در این مساله کاملا احساس می‌شود. ما نیز در این جلسه تاکید کردیم که هرج و مرج‌طلبی و تجزیه‌طلبی در مسائل منطقه‌ای را محکوم می‌کنیم.

وی در پایان، سفر رییس مجلس ایرلند را بسیار مهم خواند و ابراز امیدواری کرد که با این سفر سطح روابط تجاری بین دو کشور، همکاری‌ها و رایزنی‌ها در زمینه مسائل سیاسی و امنیتی افزایش پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.