به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، قاضی میگوئل خورادو با درخواست دادستان‌ها مبنی بر بازداشت "خورخه گلس"، معاون رئیس‌جمهوری اکوادور با هدف جلوگیری از فرار او موافقت کرد.

گلس که هرگونه اتهام را رد می‌کند، در پیامی توئیتری نوشت این حکم با انگیزه‌های سیاسی است. گرچه این مقام گفت که به این حکم احترام می‌گذارد اما آن را "حمله‌ای بی‌شرمانه" بر پایه "مدارک جعلی و یا اصلا هیچ مدرکی" دانست.

 در سراسر آمریکای لاتین که زمانی به نظر می‌رسید نمی‌توان سیاستمداران آن از جمله رهبران سابق برزیل و پرو را به چالش کشید، حال اکثر آنها متهم شدند و یا تحت بازجویی قرار دارند. آنها متهم هستند که از شرکت ساخت و ساز "اودبرشت" رشوه و یا کمک‌های غیر قانونی برای کمپین‌هایشان دریافت کردند. این رشوه‌ها بخشی از تلاش‌ها برای رشد سریع این شرکت طی دهه گذشته در سراسر این منطقه بوده است.  

خورخه گلس عالی‌ترین مقام اکوادور است که در این پرونده به اتهام دریافت ۳۳ میلیون دلار از شرکت اودبرشت بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ هدف تحقیقات قرار گرفته است. بخشی از این تحقیقات بر پایه اعترافات مدیران سابق اودبرشت و نیز مقام‌های دولتی سابق شکل گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.