به گزارش خبرآنلاین، به دنبال افزایش حملات هکری از سوی دولت امریکا و خواباندن اینترنت این کشور،دولت کیم جونگ اون خط اینترنت جدیدی از ولادی وستوک به کره شمالی دریافت کرد تا همچنان ارتباط آنلاینش با دنیای خارج قطع نشود.

ترانس تله کام / ТрансТелеКо́m روس علی رغم اجرای تحریم‌های جدید از ساعت ۵:۳۰ روز یکشنبه خط پرسرعتی را از طریق ولادی وستوک به مرز کره شمالی راه اندازی کرد.

این خط، مسیر آلترناتیو برای اپراتور کره ای Byol است که شبکه تلفن همراه کره شمالی روی آن سوار است. این کمپانی اینترنت ۱ مگابیتی را به خارجی ها ماهانه ۶۶۰ دلار می فروشد. پهنای باند این اپراتور پیش از این از طریق مخابرات چینی Unicom تامین می شد ولی خط جدید از طریق پل دوستی و مسیر فیزیکی راه آهن میان روسیه و کره شمالی تبادل می‌شود.

واشنگتن پست گزارش داده است که واحد سایبری پنتاگون، زیرساخت‌های ارتباطاتی سازمان اطلاعات کره شمالی را مورد حمله DDOS قرار داده است. این حمله در حالی صورت می‌گیرد که عملیات‌های هکری کره ای‌ها بیرون از این کشور و معمولا از چین انجام شده است و حمله محرومیت از سرویس توسط امریکایی ها ممکن است جنبه سمبلیک نیز داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.