به گزارش تسنیم، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت نماینده حقوقی یکی از شرکت‌های بیمه مبنی بر هک سیستم‌های رایانه‌ای آن شرکت توسط فردی ناشناس بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد حسابدار شرکت پس از مراجعه برای جمع بندی حساب‌های آخر ماه متوجه مغایرت تعداد بیمه‌های صادره با دریافتی شرکت می‌شود.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه هک شدن سرور اصلی از طریق نفوذ به سیستم رایانه‌ای مدیر آن شرکت شدند.

وی بیان کرد: سرانجام کارشناسان پلیس فتا با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی نهایتاً متهم در مخفیگاه خود دستگیر و در مواجه با مدارک و ادله محکم این پلیس به جرم انتسابی اقرار و انگیزه خود از این کار را سودجویی عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوی گفت: به مسئولان رایانه شرکت‌ها و ادارات توصیه می‌کنیم سیستم‌های رایانه‌ای خود را به نرم افزارهای ضدجاسوسی و آنتی ویروس مجهز کرده و آن‌ها را به روز نگه دارند و از کلیک کردن روی لینک‌ها و ایمیل‌های ناشناس خودداری کنند، حفره‌های امنیتی وب سایت را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند و در صورت اخراج کارمندی از سازمان تمام دسترسی‌ها و اختیارات را از وی سلب کنند.

سرهنگ مرتضوی افزود: مطابق ماده یک قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی یا هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.