به گزارش خبرآنلاین، رضا علیزاده نماینده ورزقان در نطق میان دستور خود گفت: بیایید با مردم طوری رفتار کنیم که روحیه دوران انقلاب در ما زنده شود. بهتر است انتقاد را از خودمان شروع کنیم. می دانید مردم چشم به اقدامات ما دوخته اند و ما باید پاسخگو باشیم. بعد نظارتی مجلس کمرنگ شده است و باید اصلاحات اساسی در سازوکار مجلس انجام شود. متاسفانه سئوال از وزیر پس از یک سال زمانی به صحن می رسد که آن سئوال موضوعیت خود را از دست داده است.

او افزود: باید سیستم اداری را اصلاح کنیم. با کم و زیاد کردن وزارتخانه‎ها دولت چابک نمی شود،‌ دولت زمانی چابک خواهد شد که به وظایف حمایتی خود در تولید و صادرات بپردازد. در کشور ما واگذاری انجام شده است اما خصوصی سازی نه! سهام واحدهای بزرگ صنعتی بین دستگاه ها و وزارتخانه مثل گوشت قربانی تقسیم شده است. دچار سوء مدیریت هستیم و  با دست خود واحدهای تولیدی را به نابودی کشانده ایم،‌ به اصطلاح آمدیم ابرویش را درست کنیم چشمش را در آوردیم.

چه کسی خواسته مردم را به زور به بهشت ببرد؟

محمود شکری نماینده توالش و ماسال، نیز در نطق خود تأکید کرد: اخیرا از جانب برخی مسئولان مباحثی شنیده می شود، از جمله اینکه با اجبار نمی شود مردم را به بهشت فرستاد. عزیزان مگر رسالت پیامبران و ائمه جز شناخت مسیر سعادت و شقاوت بود؟ اگر قیام امام حسین جهت هدایت به سمت بهشت نبود، پس چه دلیلی داشت؟ مگر ممکن است حکام جامعه اسلامی به فکر سعادت خود باشند، اما دنبال رهنمون کردن مردم نباشند.

او ادامه داد: سئوال این است که چه کسی در کشور خواسته مردم را به زور به بهشت ببرد که ما مدام با بیان کردن چنین نظریه هایی ذهن مردم را مشوش می کنیم؟ به راه انداختن و دامن زدن چندباره چنین مباحثی چه سودی برای مردم دارد؟

برخی با رانت قدرت، خانواده خود را در بهترین مناصب جذب کردند

حشمت‎الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب هم در ادامه تذکراتی انتقادی را خطاب به از مسئولان عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه احساس تبعیض باید دولت احکام جدید برنامه ششم را اجرا کند تا مشکلات مرزنشینان برطرف شود. اما متاسفانه برخی مسئولان میز وزارت و ریاست خود را در تهران را ترک نمی‌کنند و اطلاعی از مشکلات مناطق محروم و مرزی ندارند و فضای ذهنی آنان با مشکلات و بدبختی‌های مردم متفاوت است.

وی افزود: کسانی که با استفاده از رانت‌های قدرت و دولت اعضای خانواده خود را در بهترین مناصب مدیریتی و اداری جذب کرده‌اند، هیچ گونه احساس دلسوزی با استان‌های مملو از جوانان بیکار همچون استان کرمانشاه ندارند. چرا دولت پاسخگوی اشتباهات مدیریتی همیشگی خود در استان کرمانشاه نیست؟ آقایان غیر از عزل و نصب‌های محفلی اقدام دیگری برای برخی استان‌ها انجام نداده‌اند و حداقل‌های شاخص‌های توسعه ای استان، حاصل نمایندگان زحمتکش ادوار و مدیران بومی و بی‌ادعای فاقد پشتوانه‌های محفلی و سیاسی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.