به گزارش عصرایران، آیا در بازی برگشت پرسپولیس و الهلال معجزه ای رخ خواهد داد؟ این سوالی است که هواداران فوتبل آرام آرام وپس از هضم شکست تلخ در ابوظبی سعی می کنند برایش جواب مثبت پیدا کنند.

 

 

 

پرسپولیس ۴ گل در ابوظبی خورده و حالا کم کم همه به این امید می رسند که لابد می تواند در مسقط جبران کند. اما جبران نتیجه دیدار برگشت چقدر با واقعیت های فوتبالی ایران تطابق دارد؟

 

عصرایران ، در تاریخ دوم اسفند گزارشی با تیتر « استارت لیگ قهرمانان آسیا / آیا امیدوارم باشیم؟» منتشر کرد. گزارشی در مورد وضعیت امکانات فوتبال باشگاهی ایران ، با نگاه به این که ایران در رنکینگ امکانات در رتبه هشتم آسیاست. همان روز هم پیش بینی سخت نبود که صعود تیم های ایران فراتر از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فراتر از فوتبال ایران است.

 

در اصل اگر قرار باشد دیدار نیمه نهایی و حتی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اسیا را پیش بینی کنیم باید بدانیم که از نظر امکاناتی پرسپولیس بازنده است. البته قرمزها به لطف درخشش بازیکنان و مربی اش فراتر از امکانات فوتبال موفق شدند الاهلی را از پیش رو بردارند اما همچنان واقعیت های فوتبال تغییر نکرده است.

 

امروز شاید هواداران فوتبال به بازگشت قرمزها امیدوار باشند و رسانه ها از بازگشت پرسپولیس در بازی با آلیما صحبت کنند وبگویند قرمزها این توانایی را دارند اما فاصله فوتبال ترکمنستان در آن زمان با ایران بسیار زیاد بود در حالی که عربستان مدت هاست از نظر امکانات از ایران جلو زده و باشگاه های ایرانی رسما توانایی رقابت با آنها را ندارند.

 

امکاناتی نظیر زمین تمرین احتصاصی درست و درمان ، استادیوم اختصاصی ، ردیف درآمدی مناسب - که برای خرید ستاره های فوتبال و هزینه ها کاربرد دارد - و ... برای الهلال کاملا فراهم است اما قرمزها تقریبا از همه اش محروم هستند. خب برای پرکردن این فاصله ها تا کجا می شود از معجزه استفاده کرد؟ تا کجا می شود واقعیت های فوتبال را دور زد و خوشحال بود؟

 

برای پرسپولیس در بازی برگشت همچنان شانس وجود دارد. ما با فوتبال طرف هستیم که درآن نتایج عجیب و غریب رخ می دهد و ممکن است اینبار هم رخ بدهد اما این با واقعیت فوتبال تناقض دارد.

 

شکست ۶گلی به العین و ۴ گلی به الهلال واقعیت تلخ فوتبالی است که خود را نشان داده. فوتبال ایران در آسیا هشتم است و امکاناتش شایسته نتیجه ای بهترین از این نیست.

 

حالا اگر برانکوتیمش را طوری آماده کرده که الاهلی را رد می کنند وکی روش کاری کرده که تیم ملی مدتها تیم اول آسیا باشد اما دلیلی وجود ندارد که جو زده و متوهم شویم. فوتبال ایران تا زمانی که از نظر امکانات هشتم آسیاست باید نشست وگل خوردن های مداوم تیم های باشگاهی را دید واگر روزی کی روش هم رفت باید منتظر باشیم که تیم ملی مان دوباره گل خوردن ها وحذف شدن ها را شروع کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.