به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، اتحادیه‌های کارگری کاتالونیا در حمایت از همه‌پرسی استقلال و در اعتراض به دخالت دولت مرکزی در جلوگیری از برگزاری آرام و کامل این همه‌پرسی از اهالی کاتالونیا خواسته‌اند در یک اعتصاب سراسری شرکت کنند و انتظار می‌رود این دعوت با استقبال گسترده روبه‌رو شود.

به گفته منابع محلی، اعتصاب در کاتالونیا بر فعالیت‌های عادی اقتصادی تاثیر خواهد گذاشت و خدمات عمومی را مختل خواهد کرد.

در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه، پلیس محلی گزارش کرد که جمعیتی حدود پانزده هزار نفر که بسیاری از آنان لباس‌هایی به رنگ‌های آبی، زرد و قرمز - رنگ‌های پرچم کاتالونیا - بر تن داشتند در خیابان‌ها به حرکت درآمدند و با شعار «خیابان‌های کاتالونیا همیشه از آن ما خواهد بود» رفت و آمد را متوقف کردند.

به مسافران هشدار داده شده است که ممکن است بسیاری از پروازهای ورودی و خروجی از کاتالونیا لغو شود یا با تاخیر صورت گیرد و خدمات راه‌آهن نیز وضعیت عادی نخواهد داشت.

تحادیه‌های کارگری هدف خود از اعلام اعتصاب را "محکومیت شدید" اقدام پلیس اسانیا در حمله به مراکز اخذ رای به منظور جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی استقلال در روز یکشنبه این هفته عنوان کرده‌اند.

دانشجویان دانشگاه بارسلونا، مرکز کاتالونیا، موزه‌ها و باشگاه‌های فوتبال محلی و همچنین کلیسای مشهور «خانواده مقدس» از مراکز دیدنی این شهر نیز بسته خواهند بود. دولت محلی نیز از این اعتصاب حمایت کرده و گفته است که انتظار دارد مردم کاتالونیا به طور گسترده به دعوت به اعتصاب پاسخ مثبت بدهند.

همه‌پرسی استقلال کاتالونیا با وجود دستور دادگاه قانون اساسی اسپانیا در مورد غیرقانونی بودن آن برگزار شد. مقام‌های دولت محلی گفته بودند که احکام دادگاه قانون اساسی اسپانیا در مورد نظرخواهی از مردم برای کسب استقلال معتبر نیست. مقام‌های محلی گفته‌اند که اکثریت بزرگی از شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی به جدایی از اسپانیا رای داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.