به گزارش مهر، محمدرضا منصوری در مراسم افتتاح هفته جهانی فضا با اشاره به برنامه ها و اهداف مدنظر در برنامه ششم توسعه برای صنعت فناوری فضایی در کشور اظهار داشت: علاوه بر تمدید ماده ۴۷ قانون برنامه پنجم، در ماده ۴۰ قانون برنامه ششم نیز بر توسعه فعالیتهای فضایی تاکید شده است. به نحوی که ۳۶ هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در حوزه فضایی در سالهای برنامه ششم، درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهداف این برنامه کلان و دستیابی به اهداف سند چشم انداز برای حفظ جایگاه برتر منطقه در عرصه فناوری فضایی گفت: عدم انسجام کافی در ساختار اداری فضایی کشور، ناهماهنگی در بهره برداری از امکانات، موازی کاری و هدررفت توانمندی ها و فرصتها، روند توسعه این اهداف را با چالش روبه رو کرده است.

منصوری گفت: سازمان فضایی و شورای عالی فضایی باید اساس و پایه سیاستگذاری در حوزه فضایی باشند تا از موازی کاری ها جلوگیری شده، نقاط ضعف این بخش مشخص شود و بتوان از صاحبان فرآیند، بازخواست صورت گیرد.

رئیس کارگره هوافضای کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: در حوزه تدوین قانون ملی فضایی نیازمند تصویب قوانین معاهدات فضایی بین المللی هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.