به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) به خبرنگاران در کاخ سفید گفت، عامل کشتار دسته جمعی روز یکشنبه در لاس‌وگاس یک "فرد بسیار مریض" بوده اما از اینکه آن را تروریسم داخلی بخواند امتناع کرد.

ترامپ گفت: ما با گذشت زمان درباره قوانین مالکیت اسلحه نیز صحبت خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که این اتفاق تروریسم داخلی محسوب می‌شود گفت: این فرد یک فرد بسیار مریض و مجنون بوده است که احتمالا مشکلات فراوانی داشته و ما با جدیت زیاد در حال بررسی درباره او هستیم.

وی در این اظهاراتش که پیش از عزیمت به منطقه طوفان‌زده پورتو ریکو مطرح شد همچنین عملکرد پلیس لاس وگاس را تحسین کرده و گفت: آنها کاری خارق العاده انجام دادند.

ترامپ بعد از سفر امروز خود به پورتو ریکو، فردا (چهارشنبه) به لاس وگاس می رود تا با خانواده های قربانیان کشتار اخیر این شهر دیدار و گفت‌وگو کند.

ترامپ واکنشی مشابه با واکنش روسای جمهور سابق آمریکا نسبت به کشتارهای دسته جمعی نشان داده و دستور داد که پرچمهای آمریکا در همه ساختمانهای دولتی به حالت نیمه برافراشته در بیایند و یک دقیقه سکوت نیز در محوطه کاخ سفید به احترام قربانیان برگزار کرد.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شدند که انجمن ملی اسلحه آمریکا  هنگامی که در کمپین انتخابات ریاست جمهوری از دونالد ترامپ حمایت کرد همان زمان توانست سکوت فعلی ترامپ را برای خود بخرد.

ترامپ تا پیش از این به شکلی معقول درباره مالکیت اسلحه در آمریکا صحبت می کرد و با خرید و فروش سلاح‌های مرگبار و دارای خشاب‌های بزرگ مخالفت می‌کرد اما زمانی که فهمید انجمن ملی اسلحه آمریکا می‌تواند او را در انتخابات پیروز کند به طرزی شرم‌آور موضعش را تغییر داده و تبدیل به کاندیدای حامی اسلحه شد.

او بعد از آنکه در انتخابات پیروز شد در کنفرانس انجمن ملی اسلحه آمریکا گفت: شما اکنون یک دوست و حامی واقعی در کاخ سفید دارید و حملات هشت ساله به آزادی‌های شما بر مبنای اصلاحیه دوم قانون اساسی اکنون به پایانی خفت‌بار رسیده است. دیگر آژانس‌های فدرال مالکان اسلحه "مطیع قانون" را تحت تعقیب قرار نخواهند داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.