به گزارش ایسنا، به نقل از پرسنا لاتینا، برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا در یک نشست خبری در هاوانا گفت: وزارت امور خارجه کوبا به شدیدترین شکل ممکن این تصمیم وزارت خارجه آمریکا را محکوم می‌کند و آن را تصمیمی "بی‌پایه و اساس و غیرقابل قبول" می‌داند. همچنین این اقدام را بهانه‌ای از جانب دولت آمریکا می‌داند که گفته بود دولت هاوانا اقدامات مناسبی برای جلوگیری از حملات مرموز علیه کارمندان و هیات دیپلماتیک آمریکا در کوبا انجام نداده است.

این اقدام از سوی دولت آمریکا به حملات مرموز علیه تعدادی از کارمندان هیات دیپلماتیک این کشور در کوبا صورت گرفته است که علت آن هنوز مشخص نیست.

وزیر خارجه کوبا همچنین به دولت واشنگتن تاکید کرد تا از سیاسی کردن این مساله اجتناب کند چون ممکن است اوضاع را بدتر کرده و منجر به اقدامی قهقرایی در روابط میان دو کشور شود.

وی همچنین گفت که تاکنون شواهدی درباره علت یا منشا اصلی بروز این حملات مرموز علیه کارمندان هیات دیپلماتیک آمریکا در هاوانا به دست نیامده است.

وزیر خارجه کوبا به این مساله اشاره کرد که کشورش از کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک در ۱۹۶۱ به بهترین شکل ممکن تبعیت می‌کند که مربوط به حفاظت از دیپلمات‌های خارجی و هیات‌های دیپلماتیک است. بنابراین، دولت هاوانا هرگز اجازه نمی‌دهد که از قلمرو کوبا علیه دیپلمات‌ها یا خانواده آنها استفاده شود. ما بر تمایل برای همکاری به منظور حل این مشکل تاکید داریم و به دنبال همکاری از سوی مقام‌های آمریکایی هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.