به گزارش ایلنا، پیمان فروهر  با اعلام اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر در کل واحدهای تولیدی آب بسته بندی تولید شده، اظهار داشت: با توجه به اینکه آب های بسته بندی در احجام بالا قابل نگهداری نیستند به همان میزان تولید، مصرف می شوند.

وی با اشاره به اینکه صادرات این محصول به دلایل مختلف طی ۱۰ سال گذشته روند نزولی داشته است، افزود: جنگ های منطقه ای و ناامنی مهمترین دلیل کاهش صادرات  بوده است و به دلیل اینکه بیشترین بازار ما عراق و افغانستان  بوده که در ناامنی به سر می برند، در نتیجه میزان صادرات نیز کاهش چشمگیری داشته است.

فروهر خاطرنشان کرد: عدم توان مالی واحدهای تولیدی برای شرکت در نمایشگاه های مختلف، نداشتن تسهیلات دولتی برای چنین بازاریابی هایی، کرایه حمل سنگین و کاست بالای محصول تمام شده در مقایسه با رقبای منطقه ای باعث شده سال گذشته کمتر از ۲ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

وی درباره واردات آب های بسته بندی نیز گفت: سال گذشته مجوزی برای واردات از فرانسه صادر شد ولی امسال در حمایت از تولید داخل همان دو مجوز هم تعلیق شد و کلا اگر وارداتی صورت بگیرد بسیار اندک، قابل صرفنظر و در حوزه قاچاق است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.