به گزارش خبرآنلاین، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب و شاهین دژ، نطق میان دستور خود را با اشاره به مسائل جهانی شروع کرد. او گفت: کودتا و نسل کشی و تغییر جغرافیای جهان حاصل موقعیت های پرآشوب بین المللی است، با این فرض دانایی و تدبیر ویژه، زمرد رفع اژدها است. جهت اداره بهتر امور عمومی و توانمندسازی اقتصاد و نجات بانک‌ها از کهنگی و شاداب کردن تولید ناگزیر از مراوده با جهان هستیم.

محبی نیا افزود: عرصه مدیریت بیشتر از مداخله به تفویض اختیار نیاز دارد،‌ مدیران ارشد به دلیل نداشتن اختیار نافذ، خود را درگیر کار و حل مسئله نمی کنند، بنابراین روان سازی تولید، قفل می شود و اختلال در امر مدیریت ممکن می شود.

او در بخشی از صحبت‌هایش گریزی به شیوه تربیتی برخی از مسئولان داشت و تصریح کرد: کسانی در مسئولیت‌های کلان کشور قرار می‎گیرند که در بین فرزندانشان، عرضه تربیت یک خادم برای انقلاب را نداشتند. برخی از موالید آنها در ایام انتخابات، در حال تخریب امور هستند و هیچ کسی قدرت و اختیار نظارت بر آنها و جواب خواستن از آنها را ندارد! آنها خویشتن را بسیار نزدیکتر به فرزندان انقلاب و شهیدان و ایثارگران می دانند.

نماینده اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: متملقین در تمامی سطوح، مزایده نفاق برگزار می کنند و جامعه را از حضور نیروهای مخلص محروم می سازند. دانایان جامعه هر روز به کنج عزلت و پر رویان به صدارت می رسند که حاصلش سوء تدبیر است. سندرم سایش قدرت، تعدد مراکز مداخله و نظارت،‌ گسترش سازمان های موازی، قانون اساسی را به حاشیه می برد و میثاق اجتماعی ملت بزرگ را کمرنگ می کند، هر چند فصل اصلاح قانون اساسی فرا رسیده است. البته این امر با اذن و صلاح دید، رهبری امکان پذیر است.

او در پایان با گله از این موضوع که کسی به صحبت‌هایش گوش نمی داد، متن نطقش را پاره کرد و به هیئت رئیسه داد!

در واکنش به این حرکت اعتراضی، پزشکیان که ریاست مجلس را برعهده داشت، تلاش کرد تا محبی‌نیا را آرام کند و خطاب به او  گفت: ناراحت نباشید، نمایندگان به نطق شما گوش می دادند.

چند تن از نمایندگان هم سمت محبی نیا رفتند و او را از جایگاه ناطقین تا صندلی اش بدرقه کردند تا از او دلجویی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.