به گزارش ایسنا، نماینده شاهین‌شهر که به عنوان نماینده سوال‌کننده از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز مجلس سخن می‌گفت، تصریح کرد: اتباعی که به صورت قانونی وارد ایران می‌شوند مجاز نیستند در هر شغلی فعالیت کنند و گروه‌های شغلی که وزارت کار برای آنها تعیین می‌کند به اتباع خارجی اختصاص دارد اما در عمل ما در بازار کار شاهد چیزی غیر از این موضوع هستیم.

وی افزود: آیا طلا فروشی، سوپر مارکت، مدیریت کارواش و مشاغل مشابه که اتباع خارجی در آن فعالند کارهایی است که برای آنها پیش‌بینی شده است؟ و باید توجه کنیم اشتغال اتباع خارجی در بازار کاری که جوانان بیکار ما با تحصیلات عالیه درگیر آن هستند شرایط ناخوشایندی را رقم می‌زند و امروز شاهدیم اتباع بیگانه به کارفرمایان بزرگ تبدیل شده‌اند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: به زودی جوانان ما باید زیر دست اتباع بیگانه کار کنند و این اتباع حضورشان در بازار کار به معنای تشویق دیگر اتباع به حضور در کشورمان است و ما نباید این را بگوییم که جوانان ایرانی به شغل‌های سخت تن نمی‌دهند.

نماینده شاهین‌شهر در پایان گفت: اتباع بیگانه به هر شغل و به هر شهری وارد می‌شوند فرهنگ آنجا را تغییر می‌دهند و ساماندهی این افراد و مشاغلی که مربوط به آنهاست بر عهده وزارت کار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.