به گزارش ایسنا، ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سازمان بازرسی سه ماموریت دارد که البته اولویت آن پیشگیری است و تلاش‌مان بیشتر در این زمینه است.

سراج گفت: بیشتر تلاش واحدهای نظارتی و بازرسی بر موضوعات کلیدی و محیط‌های آسیب‌زا معطوف است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: انجام این مهم با همدلی، انسجام سازمانی و تقویت ظرفیت‌های نظارت و بازرسی و همکاری دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی بیان کرد: در زمینه مقابله با رانت خواری قانون نداریم و مجلس باید قانونی برای مقابله با رانت خوارها وضع کند.

وی تاکید کرد: برخورد با فساد از دیگر ماموریت‌های سازمان بازرسی است. جلوی سرعت فساد را گرفته‌ایم. در زمینه خصوصی‌سازی نیز اقداماتی انجام شد اما به دلیل اینکه خوب عمل نشد خصوصی سازی جواب مثبتی نداد.

سراج افزود: در زمینه مقابله با رانت خواری نیز قانون نداریم و مجلس باید قانونی در رابطه با مقابله با رانت خوارها وضع کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک در حال اجرایی شدن است و امیدواریم با الکترونیکی شدن همه چیز را شفاف کنیم، همه می دانیم که قیام امام حسین (ع) برای مقابله و مبارزه با فساد بوده است و باید راه ایشان همچنان ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز اگر نتوانیم بیکاری را برطرف کنیم باید منتظر بحران های جدی در جامعه باشیم، افزود: فساد است که کشور را با مشکل روبه رو می کند و باید به صورت جدی با این معضل و مشکل برخورد شود تا سلامت پایدار در جامعه نهادینه شود.

سراج گفت: سیستان و بلوچستان مردمی سخت کوش و با اراده دارد که باید تلاش کنیم مشکلات آنها را برطرف کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.