به گزارش ایلنا، به گفته رضا معینی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های سازمان تامین اجتماعی، رویکرد دوم تصحیح و تنقیح قوانین است که این کار در سازمان تامین اجتماعی شروع شده است.

این مقام مسئول سازمان تامین اجتماعی که در کارگاه هم اندیشی و آموزشی «نکات کلیدی بیمه پیمانکاران» حضور داشت در جمع، اعضای هیات مدیره و مدیران مالی عضو سندیکای شرکتهای تاسیساتی و صنعتی ایران گفت: دو رویکرد اصلی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که با حوزه فعالیت کارفرمایان در ارتباط تنگاتنگ است.

معینی افزود: اول این که سازمان تامین اجتماعی ملکف است و حتما باید با شرکای اجتماعی ارتباط منطقی، صحیح و دوستانه داشته باشد و گرنه راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: رویکرد دوم تصحیح و تنقیح قوانین است که این کار در سازمان تامین اجتماعی شروع شده است.

معینی با تاکید بر سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان متعلق به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیشترین حق بیمه را کافرمایان می پردازند، گفت:

مشارکت در تصمیم گیری ها خواسته تمام تشکلها، کارفرمایان، اتاقهای تعاون و اتاقهای اصناف است .

معینی ادامه داد: دولت به دنبال این است که تا تشکلها نقش پررنگی در اقتصاد داشته باشند و سازمان تامین اجتماعی هم به دنبال این است تا ارتباط خوبی با کافرمایان داشته باشد.

وی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات حوزه فعالیت کارفرمایان گفت: حوزه پاسخگویی به کارفرمایان در سازمان تامین اجتماعی تا پیش از این مناسب نبوده که با تلاشهای صورت گرفته وضعیت بهتر شده ولی هنوز جای کارزیادی دارد و باید در این موضوع به ما کمک کنید.

معینی با اشاره به خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی گفت: از طریق  استفاده ازخدمات الکترونیکی کارفرمایان نیاز به مراجعه مستقیم به شعب ندارند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های سازمان تامین اجتماعی افزود:

در حوزه آی تی، کارهای خوبی انجام شده که یکی از این طرح ها، بازرسی الکترونیک است که می تواند بسیاری از مشکلات را کم کند.

وی ادامه داد : پیش از این ابلاغ ها به علل مختلف مشکل داشت که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و الان ٦٠ درصد ابلاغها الکترونیکی شده است.

معینی با بیان این که پیش از این بازرسی دفاتر قانونی مشکل داشت و کارفرمایان به دنبال حل مشکلات آن بودند، گفت: در سازمان تامین اجتماعی شورای تشخیص و تنقیح بخشنامه ها تشکیل شده و قرار است همه بخشنامه های مرتبط، در قالب یک بخشنامه تجمیع شود.

وی افزود: ١٢ یا ١٣ بخشنامه مختلف تبدیل به یک دفترچه واحد می شود و در سایت سازمان تامین اجتماعی هم قرار می گیرد تا دیگر برداشتهای مختلف از بخشنامه ها وجود نداشته باشد.

معینی ادامه داد: تنقیح بخشنامه های مرتبط با بیمه سربازی، از کارافتادگی، امور پیمانها، مشاغل سخت و زیان آور و ... در حال انجام است.

وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی تا حد ممکن تلاش کرده تا مشکلات و موانع فعالیتهای اقتصادی کارفرمایان را در امور بیمه ها و پیمانها برطرف کند، افزود: این سازمان این کارها را انجام داده و ما نیز متقابلا توقع داریم کارفرمایان مطالبه گر باشند، چرا که هر جا حضور داشتید تاثیرگذار بودید.

معینی گفت: سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ٦ هزار میلیارد تومان پرداختی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.