حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه رئیس فراکسیون ایثارگران با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه به بررسی دلایل اجرایی نشدن قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران اختصاص داشت و در آن موضوع نامه سرلشکر باقری به مقام معظم رهبری نیز مورد اشاره قرار گرفت.

وی افزود: در این نامه سرلشکر باقری به این موضوع اشاره داشتند که در حال حاضر یک میلیون سرباز آماده اعزام به خدمت وجود دارد که زمانی بالغ بر ۸ ماه تا یک سال برای حضور آنها جهت انجام خدمت سربازی به طول می انجامد از این حیث سربازخانه های ما استعداد پذیرش سرباز را ندارد.

نوروزی اظهار کرد: از طرف دیگر دوستانی در ستاد  کل این موضوع را مطرح می کنند که براساس ماده ۸۹ برنامه ششم اگر سالانه ۶۰ الی ۷۰ هزار نفر بخواهند از قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر استفاده کنند عملا با کاهش سرباز روبرو خواهیم شد.

نماینده رباط کریم در ادامه  گفت: ما در جلسه با آقای لاریجانی این موضوع را مطرح کردیم که بررسی ها حکایت از آن دارد که تنها ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر مشمول قانون کسر خدمت ایثارگری می شوند. لذا بهتر است برای رسیدن به آمار دقیقتر سایتی با همکاری ستاد کل و سازمان ثبت احوال و حتی مجلس ایجاد شود تا تعداد دقیق افراد مشمول مشخص گردد.

به گفته وی، این قانون می تواند تنها گوشه‌ای از خدمات ایثارگران را مورد تقدیر و تجلیل قرار دهد لذا باید این قانونا جرایی گردد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس همچنین گفت: در نهایت مقرر شد که آقای لاریجانی برای بررسی این موضوع از سرلشکر باقری برای حضور در جلسه ای دعوت به عمل آورد تا نگرانی‌ها مرتفع شود. احتمالا این جلسه فردا یا در نهایت طی شنبه یا یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد که در آن هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران نیز حضور دارند

نوروزی در پایان گفت که در این جلسه علاوه بر موضوع قانون کسر خدمت ایثارگران، اجرای مواد مرتبط به ستاد کل در بودجه ۹۶ و موضوع اخذ گواهینامه قبل از انجام خدمت سربازی نیز مطرح می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.