به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست وزیر ۶۱ ساله انگلیس در متن سخنرانی امروز (چهارشنبه) خود یک کنفرانس حزب کارگر تلاش کرد تا با تشریح برنامه‌های سیاسی خود حمایت هرچه بیشتر اعضای این حزب را که اخیرا از تیم وی و همچنین عملکرد او در انتخابات زودهنگام ماه ژوئن جلب کند.

او در سخنرانی خود تلاش کرده تا از طرح احداث مسکن بیشتر و همچنین برنامه‌اش برای یک دستورکار جدید و نشان دادن عملکرد قدرتمند خود پرده بردارد.

ترزا می اخیرا به دلیل مواضع بوریس جانسون، وزیر امور خارجه دولتش در ارتباط با برنامه‌های خود برای ترک اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۱۹ تحت فشار و انتقاد قرار گرفته است.

این سخنرانی او احتمالا یا موجب تقویت حمایت‌ها از او و یا قطع هرچه بیشتر این حمایت‌ها خواهد شد.

از آنجا که بوریس جانسون به عنوان یکی از کاندیداهای رهبری حزب "کارگر" مطرح شده اما مواضع جنجال برانگیزی نیز اتخاذ کرده است و کنفرانس امروز تا حد زیادی تحت تاثیر مواضع و حرف‌های او قرار دارد.

ترزا می امروز همچنین در سخنرانی خود از حزب محافظه‌کار خواست به جای اختلافات داخلی بر رای‌دهندگان تمرکز کنند.

او همچنین اظهار داشت که تنها دلیلش برای ماندن در سیاست ایجاد یک تفاوت به منظور تغییر بهتر امور و تحویل یک کشور قدرتمندتر، موفق‌تر و عادل‌تر به نسل آینده است.

در این سخنرانی تصریح شده است: هیچ یک از این مسائل آسان نخواهند بود و موانع و مشکلاتی در این راه بروز پیدا خواهند کرد اما شیوه من هرگز این نبوده که از چالش مخفی شوم، از وظیفه شانه خالی کنم، در مواجهه با مشکل عقب نشینی کنم، تسلیم شوم و رویم را برگردانم.

روز سه شنبه بوریس جانسون در کنفرانسی در شهر منچستر در اظهاراتی عجیب گفته بود: اگر کشور لیبی بتواند کشته‌های جنگ در این کشور را پاکسازی کند می‌تواند تبدیل به یک دوبی جدید شود.

این اظهارات او باعث بالا گرفتن درخواست‌ها برای استعفا یا اخراجش شد اما وزیر امور خارجه انگلیس ظاهرا در یک روزنامه محلی در مطلبی وفاداری‌اش را به ترزا می اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.