به گزارش ایسنا، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست خود در حاشیه کنفرانس سراسری سازمان ملل در نیویورک به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ابلاغ کرده بود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در احیای روند مذاکرات بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان سنگ اندازی می‌کند.

این روزنامه نوشت: ترامپ از طریق گفت‌وگوهایی که با نتانیاهو داشته و با تلاش برای دست‌یابی به راه‌حلی از طریق اعزام جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد خود و جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه ترامپ در روند صلح در خاورمیانه به نشست با مقامات اسرائیل و فلسطین به این نتایج رسیده است.

ترامپ دو مقام ارشد مذکور خود را برای نشست با مقامات اسرائیل و فلسطین در ماه‌های گذشته با هدف گفت‌وگو درباره راه‌های احیای روند صلح بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان روانه قدس و رام الله کرده بود.

بنا به نوشته روزنامه هاآرتص، ترامپ در دیدار با گوترش به این امر اشاره کرد که با وجود سنگ‌اندازی‌های نتانیاهو، وی خوش‌بین است چرا که نتانیاهو می‌داند که رئیس‌جمهوری مهربان‌تر و ملایم‌تر از ترامپ پیدا نخواهد کرد.

براساس گزارش این روزنامه، ترامپ تاکید کرده است، نتانیاهو موضعی سرسخت‌تر از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تلاش‌های کاخ سفید برای تحکیم صلح در خاورمیانه و دست‌یابی برای معامله منطقه‌ای دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.