به گزارش ایسنا، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۴۲۹ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در این مدت ۷.۴ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۷ هزار و ۷۶۹ واحدی بالا رفت. شاخص آزاد شناور امروز ۷۰ واحد بالا رفت و به رقم ۹۲ هزار و ۶۵۸ واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۵۹ و ۱۹۰ واحد رشد کردند.

در روز گذشته اکثریت گروه‌ها از جمله فلزات اساسی، خودرویی‌ها و محصولات شیمیایی روند رو به کاهش در قیمت پایانی را تجربه کرده بودند، اما امروز تعدادی از نمادهای این گروه‌ها روند مخالف را شروع کردند و توانستند مقداری در قیمت پایانی افزایش داشته باشند.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی هر چند که نمادها چندان رشد قیمتی نداشتند، اما مخالف روزهای گذشته اکثریت آنها توانستند با مقدار اندکی رشد مواجه باشند.

در معاملات امروز نمادهای آسان پرداخت پرشین، شرکت ارتباطات سیار ایران و ایران خودرو تاثیر افزاینده در دماسنج بازار سرمایه داشتند و سرمایه‌ گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، آلومینیوم ایران و معدنی و صنعتی گل گهر سعی کردند دماسنج بازار سرمایه را به سمت پایین هدایت کنند.

در آخرین روز معاملات این هفته در نماد حق تقدم توسعه معادن و فلزات ۷۰ میلیون سهم به ارزش بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و عنوان بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد. همچنین در نماد های وب ارزش معاملات به بیش از ۲۴ میلیارد تومان رسید و حجم آن حدود ۵۳ میلیون سهم شد. این نماد نیز عنوان بیشترین ارزش را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۴۶ میلیارد تومان را و حجم معاملات به رقم ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. آیفکس نیز امروز ۸.۸ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵۱.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۳۹ میلیارد تومان و حجم معاملات عدد ۱۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. از جمله نمادهای تاثیرگذار در آیفکس پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و فولاد هرمزگان جنوب بود.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.