به گزارش تسنیم، پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه چوب خط شبکه افق با در مورد آخرین وضعیت پرداخت سهام عدالت گفت: از اول مرداد تا پایان اسفندماه شرکت‌های سرمایه پذیر موظف به پرداخت سودهای مربوط به سهام عدالت به سازمان خصوصی سازی بوده و سازمان خصوصی سازی موظف به پرداخت آن به سهام داران می باشد.

پورحسینی با بیان اینکه از اول مردادماه سازمان خصوصی‌سازی آمادگی دریافت سود سهام و پرداخت آن به مشمولین را داشته است گفت: اگر اول مردادماه همه سود به سازمان خصوصی سازی واریز می‌شد سازمان خصوصی سازی قادر به پرداخت به موقع آن بود.

وی با بیان اینکه تا کنون تنها ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب سازمان خصوصی سازی برای پرداخت سهام عدالت واریز شده است گفت: شرکت ها ۵ ماه دیگر فرصت قانونی برای پرداخت دارند.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه ۴۷ میلیون سهام گیرنده دهک بندی شده اند و پرداخت ها با توجه به واریزهای صورت گرفته به صورت هدفمند بر اساس اولویت به سهام گیرندگان داده می شود گفت: پرداخت ها از دهک های پایین شروع می شود.

پورحسینی با بیان اینکه از ابتدا نیز قرار بود شروع پرداختها از اواخر شهریورماه باشد، نه اینکه ما در آن تاریخ تمام سود سهام را به همگی پرداخت کنیم گفت: پرداختها ممکن است تا پایان فروردین سال ۹۷ طول بکشد.

وی با بیان اینکه سود کنونی سهام عدالت بین ۱۳ تا ۱۵ بوده است و برای سال مالی آتی ممکن است این مقدار افزایش یافته و یا کاهش یابد گفت: اگر مشمولین مابقی سهام خود تا یک میلیون تومان را نپردازند، تنها به اندازه همان میزان کنونی سهام خود سود دریافت می کنند و باقی سهام پس از اتمام مهلت مقرر (پایان مهرماه) به مالکیت دولت خواهد رسید.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه اگر یکی از مشمولین فوت کرده باشد حق سود سهام وی با وراث خواهد بود گفت: وراث حتما بایستی گواهی حصر وراثت داده باشند و پس از اعلام سازمان خصوصی سازی مدارک را تحویل این سازمان داده تا سود متوفی را در اختیارشان قرار دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.