به گزارش انتخاب، به دنبال تقسیم کار نوشته یا نانوشته بعضی‌ها برای ترویج انقلاب‌ اسلامی و تاریخ دفاع مقدس منهای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اخیراً آقای عباس سلیمی نمین به عنوان مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، در یادداشتی با عنوان «سه اقدام شایسته رئیس جدید مجمع تشخیص مصلحت» متأسفانه چند مورد خلاف واقع و کذب در انظار همه اعضای مجمع و خبرنگاران رسانه‌های همگانی، مطرح کرده است.

 

به گزارش «انتخاب»، ایشان مدعی شده است که ریاست محترم جدید مجمع، مسؤولیت رئیس دفتری ریاست را به عضوی برجسته از مجمع، برخلاف سنت خویشاوندگرایی در این جایگاه داده است، در صورتی که در این دوره بر خلاف دوره‌های قبل، رئیس محترم مجمع غیر از این کار طبق دستور رهبری معظم انقلاب در حکم و پیوست‌های صادره، نمی‌توانستند کار دیگری انجام دهند.

 

دوّم افاضه فرموده‌اند که کاخ مرمر که در دوره رضاخان ساخته شده و در سال‌های گذشته در اختیار ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، تحویل داده شده است!!

 

اولاً، جناب سلیمی نمین به عنوان مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، بعید است از تاریخچه بکار گیری این کاخ در بعد از انقلاب بی‌اطلاع باشد. مگر این‌که ملاحظات سیاسی و غرض‌های جناحی، باعث فراموشی ایشان شده باشد، جهت مزید اطلاع ایشان و تنویر افکار عمومی، لازم به ذکر است که از بعداز انقلاب اسلامی، کاخ مرمر در اختیار دادستانی انقلاب اسلامی قرار داشت و در زمان حضرت آیت‌الله یزدی، رئیس وقت قوه قضاییه، ساختمان آن، محل استقرار ایشان بود و اتفاقاً در ساختار معماری سنتی و تاریخی آن هم دستکاری‌هایی شده بود.

 

ولی پس از پایان دوره ریاست جمهوری مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ضرورت انتقال ایشان به محل جدیدی به عنوان ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر اساس پیشنهاد دستگاه‌های امنیتی و شورای عالی امنیت ملّی که باید محل مجمع به دلیل حضور رؤسای قوا و سایر مسؤولان عالی‌رتبه نظام برای شرکت در جلسات مجمع و حتی حضور شخصیت‌های خارجی، در منطقه‌ی حفاظت شده و ایمن، با ضریب امنیتی ویژه، قرار داشته باشد، این ساختمان در اختیار مجمع قرار گرفت. نمی‌دانم آقای سلیمی نمین چرا به این بخش از تاریخچه کاخ مرمر اشاره نکرده است!

 

اظهار نظر آخر ایشان در مورد برگزاری جلسه دوره جدید مجمع در خارج از ساختمان کاخ است که بنا به گواهی همه‌ اعضای مجمع و گروه‌های خبری که در جلسه حضور داشتند، کاملاً کذب است. چون به گواه تصاویر سمعی و بصری که از جلسه پخش شد، این جلسه در همان ساختمان به قول‌ آقای سلیمی نمین کاخ رضا خانی برگزار شد و ادعای ایشان کاملاً نادرست به نظر می‌رسد. اگر تمام اطلاعات و اخبار‌ آقای سلیمی نمین در تحلیل وقایع تاریخی انقلاب به همین منوال و بر اساس اطلاعات غلط و کذب باشد که جای تأسف بسیار دارد.

 

نکته ظریف دیگر این تحریف آشکار، دستپاچگی یک خبرگزاری در انتشار نوشته‌های آقای سلیمی نمین است، در حالی که در همان خبرگزاری، عکس‌های اختصاصی جلسه مجمع تشخیص در دوره جدید منتشر شده که نشان می‌دهد در همان ساختمان و سالنی برگزار شد که در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شد.

 

باشد که کمی -فقط کمی- انصاف، در نوشته‌های این تحلیل‌گران تاریخ باشد، تا تاریخ معاصر ایران این‌قدر مظلوم واقع نشده و به تحلیل نرود.

انشاء‌الله

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.