به گزارش ایرنا ، سردار تقی مهری در همایش قربانیان سوانح ترافیکی با اشاره به شعار هفته ناجا &#۳۹;پلیس برای امنیت، امنیت برای همه &#۳۹; افزود: رکن اصلی و اساسی توسعه و پیشرفت هر کشوری امنیت است.

وی خاطرنشان کرد: همه می دانیم شمار زیادی از شهروندان در سوانح ترافیکی جان خود را از دست داده و یا دچار مصدومیت و معلولیت می شوند، لذا شعار ما از امروز این است &#۳۹;به احترام آنهایی که دوستم دارند و دوست شان دارم با احتیاط رانندگی می کنم&#۳۹;، بنابراین باید این شعار سرلوحه رفتار رانندگی همه شهروندان قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا بر ارتقای فرهنگ ترافیکی و نیز پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی تاکید کرد و گفت: این شعار در توسعه و پیشرفت و نیز ارتقای فرهنگ رفتار رانندگی در سطح کشور نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

سردار مهری ادامه داد: از سال ۷۷ نخستین آمارهای رسمی از جان باختگان حوادث ترافیکی در کشور جمع آوری شد واین آمارها نشان می دهد از این سال تا پایان سال گذشته بیش از ۴۰۲ هزار و ۲۵۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند .

این مقام ارشد پلیس راهور خاطرنشان کرد: طی این مدت بیش از ۴ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر مجروح، مصدوم و معلول شدند که به طور قطع هزینه های فراوانی را برای کشور به همراه داشته است؛ همه ما باید تلاش کنیم با ارتقای فرهنگ ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات از بروز چنین حوادثی پیشگیری کنیم.

سردار مهری با اشاره به اقدامات پلیس راهور طی یک دهه اخیر گفت : خوشبختانه طی این مدت توانستیم روند افزایش جان باختگان سوانح رانندگی را متوقف کرده و به رغم افزایش شمار خودروها، قربانیان در این یک دهه نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه همین تعداد جان باختگان سوانح ترافیکی نیز از نظر ما زیاد است، تاکید کرد: روزانه حدود ۴۳ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند که با انجام اقدامات پیشگیرانه بایستی این آمار نیز کاهش پیدا کند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ۱۲۰ هزار تخت فعال بیمارستانی در کشور وجود دارد که بخش اعظم این تخت ها به مصدومان سوانح رانندگی اختصاص پیدا می کند.

وی مهمترین عامل تصادفات را عامل انسانی عنوان کرد و گفت: تصادفات ابعاد و پیامدهای مختلفی دارد که در بررسی آن &#۳۹;جاده، خودرو و راننده&#۳۹; به عنوان اضلاع یک مثلث نقش اساسی در بروز آن برعهده دارندکه البته عواملی نظیر امداد و نجات، شرایط محیطی در تشدید تعداد متوفیان و مجروحان سوانح تأثیرگذار هستند؛ لذا سرمایه گذاری برای هر یک از این عوامل در کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن نقش موثری دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا به پویش و کمپین های مردمی برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی به منظور کاهش آمار تصادف اشاره و بیان کرد: در کاهش سوانح رانندگی قطعا مردم نقش بسزایی دارند و وجود این کمپین ها می تواند تأثیرگذاری فراوانی را به همراه داشته باشد.

سردار مهری به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا و تاکیدات موکد ایشان مبنی برکاهش حداقل ممکن اشاره و تصریح کرد: پلیس راهور ناجا مصمم است با هماهنگی و تعامل با دستگاه های ذیربط ضمن کاهش حوادث ترافیکی ، فرمایشات رهبر معظم را محقق کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.