به گزارش میزان، حجت الاسلام حسین ابراهیمی درخصوص هجمه‌های وارد شده به دستگاه قضا و مسئولانش اظهار کرد: رئیس محترم قوه قضائیه جواب‌های قاطع و دندان شکنی به این هجمه‌ها دادند. این دروغ‌ها هیچ پایه و اساسی ندارد و واقعا در پاسخ به دروغ چه می‌توان گفت؟

وی ادامه داد: قوه قضائیه درباره فتنه ۸۸ وجریانات نفوذ به درستی عمل کرد وطبیعی است اگر دستگاهی با قدرت در مقابل فتنه کران عمل کند مورد هجمه قرار می‌گیرد، زیرا آن‌ها بیکار نمی‌مانند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: با توجه به اینکه قوه قضائیه پرونده‌های حقوق‌های نجومی و مسائل دیگری را رسیدگی می‌کند این موضوع برای برخی افراد ناراحت کننده است، لذا این هجمه را وارد می‌کنند تا قوه قضائیه را به عقب نشینی وادار کنند، خوشبختانه قوه قضائیه حالت تهاجمی دارد و حالات دفاعی ندارد و با قانون به درستی پیش می‌رود.

ابراهیمی عنوان کرد: مواضعی که شخص رئیس قوه قضائیه در مقابل جریانات فتنه، نفوذ و حقوق‌های نجومی دارد، بسیار ارزشمندو مستحکم است و طبعا مورد حمله قرار می‌گیرد که بایستی مقاومت کرد تا افراد ذینفع نتواند کار خود را انجام دهند.

هجمه به قوه قضاییه هجوم به اصول و پایه‌های نظام است

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه قوه قضائیه، گفت: آسیب زدن به سرمایه‌های نظام که رییس قوه قضاییه از جمله آنهاست، مقابله با نظام است.

وی تاکید کرد:این هجمه‌ها می‌تواند به نوعی هجوم به اصول و پایه‌های نظام تلقی شود و انتظار می‌رود برای حفاظت از آرمان‌های نظام روبه روی این جریان و هجمه‌ها ایستاد و اقدام قانونی انجام داد.

رنجبرزاده با اشاره به نقش عناصر فتنه و انحرافی در ایجاد هجمه‌ها علیه رییس قوه قضاییه تصریح کرد: قطعا باید ریشه‌های اینگونه هجمه‌ها را پیدا کرد لذا انتظار داریم تا قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی به این مسئله ورود کنند تا اینکه بدانیم اینگونه مسائل با چه هدفی دنبال می‌شود، انتظار نمایندگان مجلس این است تا افراد و اشخاص انتشار دهنده اخبار مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.

عضو هییت رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر همه جامعه منتظرند تا خبر برخورد قوه قضاییه با جریاناتی که به دستگاه قضا هجمه داشته اند را بشنوند و امیدواریم دستگاه‌های دیگر هم به این مسیله ورود کرده و ریشه‌های این مسیله روشن شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه انتظار هجمه جریان انحرافی و فتنه گران به رییس قوه قضاییه کاملا وجود دارد، اظهار داشت: این درحالی است که انقلابیون باید کاملا هوشیار و بیدار باشند و در مقابله با جریانات انحرافی و هر فتنه گری بایستند و نهایتا انتظار می‌رود دستگاه‌های قانونی کشور با هر جریانی که باعث سست کردن پایه‌های نظام می‌شوند، برخورد کند.

مواضع روشن، شفاف و انقلابی ریاست دستگاه قضا علت همجه‌های اخیر

محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه دستگاه قضا، گفت: هجمه‌های اخیر علیه دستگاه قضا و رئیس آن به مواضع روشن، شفاف و انقلابی ریاست این دستگاه منتهی می‌شود و بالاخره در این جایگاه همین توقع هم شکل می‌گیرد و این خود باعث خوشحالی نیرو‌های دلبسته به انقلاب خواهد شد و از طرفی افرادی از این مواضع یا ضرر می‌کنند و یا خیلی خوشحال نمی‌شوند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به برخورد دستگاه قضا با مفسدین و مجرمین در سطوح بالاتر، افزود: اینکه نوعا این برخورد‌ها با اراده رییس قوه قضاییه انجام می‌شود خود به نوعی موجب نگرانی این مجرمین شده است و راهی که فعلا این مجرمین در پیش گرفته اند؛ تخریب، ایجاد تردید و زیر سوال بردن سلامت دستگاه قضا است تا اساس عدالت را زیر سوال ببرند.

پورمختار با بیان اینکه رییس دستگاه قضا، قاضی القضات است اظهار داشت: هدف اینگونه هجمه‌های دروغ به رییس دستگاه قضا که در فضای بسیار سنگین و پر حجم طراحی شده است تحت تاثیر قرار دادن فضای جامعه است که از سوی امریکا و رژیم صهیونیستی هدایت و حمایت می‌شوند تا در فضای مجازی توسط افرادی بازنشر داده شده و ظهور و بروز کند.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش عناصر فتنه و جریان انحراف در ایجاد هجمه به رییس دستگاه قضا تصریح کرد: این جریانات و بخصوص فتنه گران، بدلیل مواضع قدرتمند دستگاه در برابر آن ها، سرخورده شده و در قبال رفتار‌های انقلابی رییس قوه قضاییه دارای مواضع هستند لذا، از این طریق به دنبال پیگیری اهداف خود هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.