به‌ گزارش ‌ایسنا ‌؛ صبح امروز (پنجشنبه)   نایب رییس فدراسیون جهانی شنا با دکتر سلطانی فر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر ورزش و جوانان در این دیدار ضمن تاکید به جمعیت جوان کشور و استعدادهای بی شمار ایران در تمامی رشته های ورزشی، گفت‌:  وقت آن رسیده با یک برنامه‌ریزی  گسترده و همه جانبه از وضعیت کنونی در شنا خارح شویم و یقین داریم با یک برنامه ریزی گسترده و طولانی مدت می‌توانیم به سکوهای آسیایی و حتی جهانی برسیم.

دکتر سلطانی فر افزود:  اگرچه امروز فاصله قابل توجهی با کشورهای توانمند و توسعه یافته دنیا در شنا داریم ، ولی  باور داریم با برنامه‌ریزی  و استراتژی مشخص این فاصله قابل جبران است و انتظار ما از فدراسیون جهانی شنا و کشورهای توسعه یافته تعامل بیشتر و برگزاری اردوهای مشترک و انتقال دانش جدید و تجربه در این زمینه است.

وزیر ورزش و جوانان  سفر پائولو بارلی به ایران را نقطع عطفی برای شروع تعاملات، شروع برنامه‌ریزی  جدید و استفاده از ظرفیت های  شنای کشور دانست و ادامه‌ داد: ما مصمم به سرمایه‌گذاری ویژه در رشته های پایه و پرمدال هستیم و باید با کار مضاعف و ارائه برنامه عملیاتی و قابل ارزیابی آهسته آهسته در تمام رشته های پایه مطرح شویم.

پائولو بارلی، نایب رییس فدراسیون جهانی شنا و رییس کنفدراسیون شنای اروپا نیز در این دیدار ورزش ایران را مایه افتخار خود دانست و هدف فدراسیون جهانی را توسعه شنا در تمام دنیا دانست.

وی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: آماده هر گونه کمک به دوستان خود برای ترویج شنا هستیم و از تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو ایران دعوت می‌کنیم  در ایتالیا و رم مهمان ما باشند. همچنین پیش نویس تفاهم نامه بین دو طرف نیز در این زمینه آماده شده است.

در این دیدار محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای  وزارت ورزش و جوانان و رضوانی رییس فدراسیون شنا نیز حضور داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.