به گزارش ایرنا، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان که برای دیدار با مقامات ایتالیایی و سخنرانی در بیستمین سمینار بین المللی &#۳۹;ادواردو امالدی&#۳۹; با موضوع &#۳۹;همکاری بین المللی برای تقویت ایمنی ، امنیت هسته ای و عدم گسترش سلاح های هسته ای&#۳۹; به رم دعوت شده است، روز پنجشنبه در راس هیاتی وارد پایتخت ایتالیا شد.

این سمینار دو روزه که از روز دوشنبه آغاز می شود، توسط آکادمی ملی &#۳۹;لینچئی&#۳۹; و با همکاری مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا و همکاری ریاست جمهوری ایتالیا، وزارت امور خارجه، وزارت علوم و تحقیقات و دانشگاه سوم رم برگزار خواهد شد.

دکتر صالحی قرار است روز دوشنبه پیش رو از موسسه ملی فیزیک هسته ای ایتالیا بازدید و همچنین روز سه شنبه در این سمینار بین المللی سخنرانی کند.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین در سفر به رم با &#۳۹;والریا فدلی&#۳۹; وزیر علوم ، تحقیقات و دانشگاه ها دیدار و گفت وگو می کند و روز جمعه از یک مرکز پزشکی هسته ای درمان سرطان در شهر پاویا در شمال ایتالیا بازدید بعمل می آورد.

این سمینار بین المللی به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای و پیمان &#۳۹; EURATOM&#۳۹; درباره همکاری های بین المللی، علمی و فنی در زمینه امنیت و منع گسترش هسته ای با حضور شخصیت های مهم بین المللی از جمله &#۳۹;یوکیا آمانو&#۳۹; مدیر کل آژانس هسته ای و &#۳۹;فدریکا موگرینی&#۳۹; مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سیاست امنیتی کمیسیون اروپا برگزار می شود و طی آن حدود ۴۰ سخنران از چهار قاره اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا در آن سخنرانی خواهند کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهور سپس به دعوت رسمی بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلستان عازم لندن می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.