به گزارش ایرنا، سی ان ان در تارنمای خود نوشت: «هربرت مک مستر» مشاور امنیتی ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گروهی از سناتورهای دمکرات را برای بحث پیرامون تصمیم ترامپ درخصوص توافق هسته ای با ایران به کاخ سفید دعوت کرد.

سی ان ان به نقل از دو منبع آگاه از جزئیات جلسه افزود: مک مستر در این جلسه تلویحا گفت که نظر او این است که رد پایبندی ایران راهکار مناسبی نیست.

به گفته این دو منبع، هدف از این جلسه به وضوح، دریافت نظرات سناتورهای دمکرات درباره راهی برای اجتناب از رد پایبندی ایران بوده است.

مک مستر اگرچه مشخصا نگفت که با تصمیم ترامپ مخالف است، اما چندین بار در پاسخ به تلاش سناتورها برای متقاعد کردن او به تایید پایبندی ایران گفت که نیازی به اقناع او نیست.

به نوشته سی ان ان، نتیجه که سناتورها از سخنان مک مستر گرفته اند این بود که ترامپ از امضای پایبندی ایران به برجام احساس خوبی ندارد و متقاعد کردن او برای انجام این کار در دو دوره گذشته سال جاری میلادی کاری بسیار سنگین بوده است.

به گزارش ایرنا، هربرت مک مستر از جمله مشاوران ارشد ترامپ است که با خروج کشورش از برجام مخالف است.

راهبردی که در بازنگری سیاست دولت ترامپ در قبال ایران تحت نظارت مک مستر تدوین شده، اگرچه تلاش برای همکاری با کنگره و متحدان اروپایی آمریکا برای اعمال فشارهای جدید علیه ایران بخشی از آن است، اما توافق هسته ای طبق آن دست نخورده باقی می ماند.

با این حال وی در دشمنی با ایران و برجام نیز سکوت نکرده و در مصاحبه ای با سی ان ان مدعی شد که برجام از اساس ناقص است و تاثیراتش برعکس انتظارات بوده و ایران فرصت یافته تا به توسعه برنامه موشکی خود ادامه دهد.

مک مستر در جلسه ای پیش از پایان ضرب الاجل پیشین تایید پایبندی ایران، در حالی که نظر ترامپ بر رد پایبندی بوده، به همراه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا پس از مباحث طولانی ترامپ را متقاعد به تایید کردند.

نارضایتی ترامپ از تایید دوره ای پایبندی ایران به حدی است که برخی رسانه ها از تلاش مقام های دولت وی در همکاری با کنگره برای اصلاح قانون بازنگری توافق هسته ای و معاف کردن ترامپ از این کار خبر دادند.

ترامپ قرار است روز 12 اکتبر (20 مهرماه) سه روز پیش از موعد مقرر، تصمیم خود درباره برجام و همچنین جزئیات راهبرد جدید دولتش در قبال ایران را اعلام کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.