به گزارش ایرنا ، وزارت خارجه چین در بیانیه تصریح کرده است که این همکاری ها قلمروهای مبارزه با تروریسم ، مهاجرت ، حاکمیت قانون و پناهجویان را نیز شامل می شود.

دو کشور در شرایطی به این توافق می رسند که اختلافات فاحشی در عرصه مبارزه با حملات سایبری دارند و سال هاست در این زمینه گفت و گوهایشان بی نتیجه مانده است.

نشست طرفین روزهای چهارشنبه تا جمعه برگزار شد و در جریان آن هر دو کشور به این توافق رسیدند که برای انجام سفر موفق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به چین در ماه نوامبر همکاری نزدیکی داشته باشند.

تارنمای یی سی چین می نویسد که به رغم این توافقات مهم این است که دو کشور ضرورت حاکمیت قانون را پذیرفته و در باره حملات سایبری راهبردهای دنیا را نیز مورد قبول قرار دهند و با کشورهای دیگر همکاری فراگیر داشته باشند.

بر اساس این گزارش ، دو کشور لازم است در زمینه حملات سایبری و مبارزه با تروریسم اینترنتی نیز تعاریف مشخصی از همکاری های دوجانبه داشته باشند تا یک فضای سالم مجازی شکل گیرد.

چین و آمریکا دارای اختلافات وسیعی در زمینه های نرخ ارزهای ملی ، حملات سایبری ، کره شمالی ، تایوان ، دریای جنوبی و مبارزه با تروریسم بر اساس استاندارد جهانی هستند و به همین سبب همواره طیفی از این منازعات روابط دو کشور را در معرض تهدید قرار داده است اما دو طرف به دلیل داشتن حجم تبادلاتی 600 میلیارد دلاری در سال تلاش می کنند تا روابط همچنان با ثبات بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.