به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری واشنگتن اگزمینر، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا با تاکید بر اهداف طرح ارائه شده از سوی دونالد ترامپ برای تسلط آمریکا بر بازار انرژی اعلام کرد، اولین محموله نفت خام آمریکا به هند رسیده است.

پری گفت، «کارهای مبتنی بر همکاری» جدید در زمینه انرژی بین دو کشور موجب افزایش فرصت های شغلی، ثبات اقتصادی و امنیت ملی خواهد شد.

وی افزود: «این اتفاق نشان دهنده افزایش همکاری ها در زمینه انرژی بین آمریکا و هند است و من به دنبال یافتن فرصت های جدید برای توسعه نقش قابل اتکا، مسئولیت پذیر و کارآمد منابع انرژی با متحدانمان خواهم بود.»

بر اساس بیانیه وزارت انرژی آمریکا، اولین محموله نفت خام آمریکا در روز دوم اکتبر به هند رسیده است. پری افزود، جریان نفت آمریکا به هند نتیجه دیدار نارندرا مودی، نخست وزیر هند با دونالد ترامپ بوده است. مدت کوتاهی بعد از این سفر، «شرکت های هندی خرید نفت خام از آمریکا را افزایش داده اند.»

این وزارتخانه پیش بینی کرده که میزان صادرات نفت آمریکا به هند از بنادر لوئیزیانا و تگزاس افزایش یابد.

بر اساس طرح تسلط آمریکا بر بازارهای انرژی، این کشور باید نفت و گاز بیشتری تولید کند و مقدار بیشتری از تولید خود را به بازارهای جهانی صادر نماید.

بازار نفت هند به خصوص از جنبه ژئوپلتیک دارای اهمیت است، زیرا این کشور بازار عظیمی برای صادرات نفت ایران به شمار می رود. هفته گذشته، رایان زینکه، وزیر امور داخلی آمریکا گفته بود، طرح تسلط آمریکا بر بازار انرژی استفاده از نفت این کشور برای قطع درآمد نفتی ایران را مورد توجه قرار خواهد داد تا جلوی آنچه وی تامین مالی تروریزم و توسعه تسلیحات هسته ای خواند را بگیرد.

وی افزود: «ایران یک تهدید جدی است. و بهتر است گزینه هایی برای مقابله با ایران نه صرفا از نظر نظامی بلکه از نظر اقتصادی هم داشته باشیم.»

زینکه افزود، «اهرم فشار اقتصادی» آمریکا تلاش خواهد کرد تا « قطره قطره نفتی که ایران تولید می کند را متوقف کند... و طرح تسلط آمریکا بر بازار انرژی بخشی از آن است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.