به گزارش تسنیم، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی شهرستان مرودشت که با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت:  قانون خصوصی‌سازی قانون خوبی است اما به خوبی مدیریت نشده که باید در این موضوع چاره‌اندیشی شود.

وی به تسهیلاتی که مجلس و دولت برای ایجاد رونق و تولید در کشور فراهم کرده اشاره کرد و افزود: در این زمینه  10 هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد چهار تا 6 درصد به کشاورزان روستایی اختصاص یافته  تا چرخه اقتصادی رونق بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی  به کمبود منابع آبی در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود خشکسالی‌هایی که در کشور به وجود آمده باید منابع آبی را درست مصرف کنیم به همین منظور یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای آبیاری تحت فشار اختصاص داده شده است که 85 درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

وی افزود: باید تغییر کشت نیز صورت گیرد و متناسب با آب موجود محصولات کم آب‌تر کشت شود تا با آن بتوانیم بخوبی مدیریت مصرف آب و تغییر الگوی کشت را اجرا کنیم.

لاریجانی همچنین برای چندمین بار در سخنان مختلف خود در سفر خود به استان فارس خواستار کوچک‌سازی دولت شد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2.5 میلیون مستخدم داریم که هر چه پول نفت و مالیات در کشور است صرف حقوق نیروهای اداری می‌شود که بودجه برای هزینه‌های عمرانی و آبادانی کشور باقی نمی‌ماند که باید برای آن فکری شده  و سیستم را جراحی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های شهرستان مرودشت در موضوع گردشگری و صنعت نیز اشاره کرد و گفت:  باید از از حوزه گردشگری و صنعتی شهرستان مرودشت به صورا ویژه حمایت شود که در این زمینه نیز ما  حمایت می‌کنیم.

وی به تعطیلی کارخانه آزمایش در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مایه تاسف است که تاکنون این کارخانه ساماندهی نشده و بیش از 2 هزار و 500 نفر از کار برکنار شده‌اند.اگر قرار بود این کارخانه ساماندهی شود باید در یک پروسه زمانی و با برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شد، اما این اقدام صورت نگرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مردم شهرستان مرودشت وعده داد:  ما تلاش می‌کنیم این کارخانه هرچه سریعتر ساماندهی و افراد مشغول به کار شوند.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی لحظاتی پیش عازم شرکت در مراسم نماز جمعه شهر مرودشت شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.