به گزارش ایسنا، فتوگرافی تهامی که ۹۰ سال سابقه فعالیت در تهران را دارد و به عنوان قدیمی‌ترین عکاسی تهران شناخته می‌شود پس از فوت مالک در معرض فروش قرار گرفته است.

احمد مسجدجامعی -عضو شورای شهر تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در یکی از برنامه‌های تهران گردی از فوتوگرافی تهامی بازدید کردیم، گفت: قرار شد که شهرداری منطقه برای کمک به کسب درآمد این عکاسی قدیمی، نسبت به ایجاد یک کافه عکاسی در زیرزمین این مغازه در میدان بهارستان اقدام کند.

وی افزود: همچنین قرار شد سازمان زیباسازی شهرداری با همکاری شهرداری منطقه، عکس‌های قدیمی و جدید این منطقه را که نشان دهنده سیر تحول آن است را در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار دهد تا به این مغازه قدیمی کمک شود.

مسجدجامعی با بیان اینکه متاسفانه با وجود آنکه هنوز ۴۰ روز از فوت صاحب مغازه نگذاشته شاهد آن هستیم که سرقفلی این مغازه واگذار می‌شود، گفت: فتوگرافی تهامی در آستانه ۹۰ سالگی خود تعطیل می‌شود و این برای جامعه هنری و عکاسی تهران قابل پذیرش نیست. امیدواریم شهرداری تهران فکری به حال نگهداشت این عکاسخانه کند چرا که بنا به اطلاعاتی که در اختیار قرار گرفته این مغازه ۳۰ متر است و حدود سه میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.