به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز جمعه در سومین روز سفر خود به استان فارس در یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مرودشت افزود: امروز و با وجود اوضاع آشفته منطقه، کسی جرأت نمی‌کند علیه ایران اسلامی حرف بزند چون آنها این موضوع را آزموده‌اند که شرق و غرب با هم متحد شدند اما نتوانستند ایران را شکست دهند. 

وی یادآوری کرد: استقامت و روحیه مجاهدت در مردم باعث بازدارندگی حمله دشمنان شده است.

رئیس مجلس با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: صدام برای حمله به ایران از سوی آمریکایی‌ها به صورت کلی چراغ سبز دریافت کرد و برخی از کشورهای دیگر نیز به او کمک کردند.

وی با اشاره به سفر خود به یکی از کشورهای منطقه گفت: مقام های این کشور ضمن پذیرش اشتباه خود در قبال حمایت از صدام، اذعان کردند که 40 میلیارد دلار به جنگ افروزی رژیم بعث علیه ایران کمک کرده بودند. 

لاریجانی گفت: بنا به گفته مسئولان یکی از کشورهای منطقه، یک هفته قبل از حمله صدام به ایران، پدر شاه فعلی اردن با وی تماس گرفته و عنوان کرده بود صدام از شما کمک می‌خواهد تا هواپیماها از آن سمت نیز به ایران حمله کنند. البته این رئیس کشور عنوان کرد که ما به آنها کمک نکردیم البته راست می‌گوید چرا که از سوی منطقه آنان به ایران حمله نشد.

رئیس مجلس بیان کرد: در هر صورت همه کشورهای منطقه در آن زمان و همچنین آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی به صف درآمدند تا صدام به ایران حمله کند و حتی فرانسوی‌ها در آن زمان به صدام هواپیما اجاره دادند و برخی از شرکت‌های آلمانی، سلاح شیمیایی به عراق ارائه کرده و حتی شوروی سابق نیز به صدام کمک کرد؛ اما آنان نتوانستند ایران اسلامی را از پای دربیاورند و ایران سربلند شد.

لاریجانی با اشاره به نقش رهبری امام راحل (ره) در موفقیت ایران در جنگ تحمیلی گفت: در آن زمان روحیه شهادت و مجاهدت در بین مردم توسط امام خمینی (ره) ایجاد شد و مردم با عشق، دانشگاه و کارخانه را با سرافرازی رها می‌کردند تا از کشور دفاع کنند و این استقامت و روحیه مجاهدت باعث بازدارندگی دشمنان شده که دستاورد بزرگی است.

رئیس مجلس با قدردانی از خانواده‌های شهدا افزود: خانواده‌های شهدا افتخار کنند که از خانواده آنان کسی وجود داشته که باعث سرافرازی ملت شده است، چرا که برخی افراد با انجام یک کار باعث سرافرازی ملت شدند و تک‌تک شهدا، ملت را سرافراز کردند. البته ممکن است مردم به رفتار برخی از مدیران گله داشته باشند، اما همیشه پشتیبان شهدا هستند.

لاریجانی با اشاره به رشادت ایرانیان در مقابل دشمنان گفت: باید مدیران تلاش کنند تا مشکلات مناطق مختلف حل شود و مردم نیز بدانند که گوش‌های شنوا حرف‌های آنان را می‌شنود.

رئیس مجلس در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به مشکلات شهرستان مرودشت افزود: برای رفع مشکلات کشاورزان تمهیداتی اتخاذ شده و موضوع تعطیلی کارخانه‌ها در این شهرستان پیگیری می‌شود، چرا که باید با استفاده از ظرفیت‌ها شرایط را برای اشتغال جوانان و تحصیلکرده‌ها فراهم کرد.

لاریجانی بیان کرد: توصیه‌های لازم به فرماندار و استاندار شهرستان مرودشت برای رفع مشکلات صورت گرفته و مواردی را که لازم است به وزرای مربوطه تذکر دهند نیز با همکاری آقای برومند نماینده مردم مرودشت پیگیری خواهم کرد تا حداقل بخشی از مشکلات حل شود.

رئیس مجلس پس از شرکت در این آیین در نماز جمعه شهر مرودشت حضور یافت. 

مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز واقع است. 

رئیس مجلس روز جمعه در سومین روز از سفر به استان فارس به شهرستان مرودشت سفر کرده است. وی از روز چهارشنبه و آغاز این سفر سه روزه در شهرستان های ممسنی، سپیدان، اقلید، آباده، خرمبید و مرودشت حضور یافته است. وی شامگاه جمعه شیراز را ترک می کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.