به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز ؛ سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت چهار سرباز آمریکا در نیجر کشته شدند.

سندرز در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید جسد یک سرباز آمریکایی به تازگی به وسیله نیروهای محلی در نیجر کشف شده است. با کشف جسد این سرباز شمار سربازان آمریکایی که در روز چهارشنبه در نیجر کشته شده اند به چهار نفر می رسد.

ما تاکنون شاهد هیچ واکنش و یا پیام توئیتری و یا بیانیه ای از طرف رئیس جمهور در این رابطه نبوده ایم.آیا ما می توانیم شاهد بیانیه ای از طرف ارتش آمریکا در این رابطه باشیم، گفت من از طرف دولت بیانیه ای دیروز منتشر کردم.

هر زمانی که هر کدام از اعضای ارتش بزرگ ما زخمی می شوند یا کشته می شوند موضوعی است که ما آن را با جدیت دنبال می کنیم.ما به یاد قربانیان این حادثه هستیم و با کسب جزئیات بیشتر این موضوع را بررسی می کنیم.

وی گفت:تمامی گزینه ها را درباره کره شمالی مد نظر داریم.

سندرز گفت:ما همچنان بیشترین فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک را ضد کشورهایی چون کره شمالی اعمال می کنیم.ما به این کار ادامه می دهیم.در این حال رئیس جمهور تمامی گزینه های خود را بر روی میز نگه می دارد.موضع ما تغییر نکرده است.این موضوعی بسیار منسجم بوده است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید:آیا منظور رئیس جمهور در اظهارات اخیرش و استفاده از آرامش قبل از طوفان به منزله اقدام ضد کره شمالی بوده است،گفت:به نظرم این تنها یک مثال است.به نظرم ما بازیگران بدی در جهان داریم .کره شمالی و ایران و مثال های دیگری وجود دارد.

سندرز در ادامه در پاسخ به سوال همین خبرنگار که پرسید:از متن سوالاتی که امروز از شما درباره سخنان رئیس جمهور درباره آرامش قبل از طوفان شد شما نام کره شمالی و ایران را بردید آیا مفهوم آن این است که می تواند نوعی اقدام نظامی در کار باشد.پیش بینی هایی وجود دارد؟آیا شما می توانید این موارد را شفاف ساز ی کنید،

گفت:من نمی توانم جزئیاتی را درباره هر چیزی اعلام کنم.من همچنین درباره این حقیقت گفته ام که ما به حداکثر فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک ضد کشورهایی چون کره شمالی ادامه می دهیم. من به صراحت گفتم که تمامی گزینه ها برروی میز است همانطور که پیشتر بوده است و ما قصد نداریم که اعلام کنیم که چه اقدامی را انجام می دهیم تا اینکه لحظه آن فرا برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.