به گزارش ایسنا، آمارهایی که بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در هفته منتهی به هفتم مهرماه منتشر کرد نشان می‌دهد در گروه لبنیات تقریبا ثبات قیمت در اکثر محصولات دیده می‌شود و تنها پنیر غیرپاستوریزه است که حدود ۰.۷ درصد کاهش دارد.

تخم‌مرغ کالایی است که بیشترین کاهش قیمت را در دوره مورد بررسی داشته و تا ۴.۲ درصد در قیاس با هفته پایانی شهریورماه ارزان شد. هر شانه تخم مرغ حدود ۹۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان فروش رفت.

برنج دیگر کالای اساسی خوراکی است که ثبات قیمت داشته و ارزانی یا گرانی در آن ثبت نشد، ولی در گروه حبوبات متوسط کاهش ۳.۶ درصدی قیمت ثبت شده و اقلام آن بین یک تا ۶.۴ درصد ارزان شد.

در گروه گوشت‌ها، گوشت قرمز به طور متوسط حدود ۰.۲ درصد افزایش قیمت دارد و هر کیلو گوشت گوسفند با استخوان تا ۴۵ هزار و ۲۸۰ تومان و گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان تا ۴۱ هزار و ۵۲۰ تومان فروش رفت. همچنین برای گوشت مرغ کاهش ۳.۳ درصدی قیمت ثبت شده و هر کیلو تا ۷۰۹۰ تومان در سطح شهر فروش رفته است.

در هفته ابتدایی مهرماه میوه ۴.۲ درصد ارزان و سبزی‌ها تا ۱.۳ درصد گران شدند. همچنین بهای قند و شکر معادل ۰.۲ درصد کاهش داشت، ولی قیمت چای خارجی ۰.۵ درصد و روغن نباتی جامد ۰.۴ درصد افزایش یافت، روغن نباتی مایع تغییر قیمتی نداشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.