احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در طول روزهای اربعین برنامه مسافرتی خاصی برقرار است و اتوبوس‌ها باید به شکل یک سر خالی مسافران را به سمت عراق برده و سپس به شهرهای مختلف بازگردانند باید طوری برنامه‌ریزی شود که راننده‌ها با زیان جدی مواجه نشوند.

وی ادامه داد: از این رو مانند سال‌های پیش پیشنهادی ارائه شده تا قیمت بلیت اتوبوس‌ها در ایام خاص دو برابر شود و پس از پایان یافتن سفرهای اربعین نرخ‌ها به حالت عادی باز گردد.

دبیر انجمن تعاونی‌های مسافری با بیان اینکه این پیشنهاد به طور رسمی به سازمان‌های ذیربط ارائه شده، تاکید کرد: امیدواریم با انجام موافقت‌های لازم شرایطی به وجود بیاید تا راننده‌ها بتوانند با حداکثر توان و ظرفیت خودروهایشان در طول این ایام به زائران حسینی خدمات ارائه کنند.

عامری در پاسخ به این سوال که آیا از ظرفیت ناوگان دیگر نهادها مانند شهرداری نیز در سفرهای اربعین استفاده خواهد شد؟ اعلام کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در طول این ایام برای اتحادیه اهمیت جدی دارد بحث مربوط به مجرب بودن راننده‌ها و مناسب بودن خودروهای مورد استفاده در این ایام است. با توجه به اینکه حفظ ایمنی مسافران اصلی‌ترین دغدغه در مدیریت سفرهای اربعین به حساب می‌آید تلاش ما همواره استفاده از راننده‌های باتجربه فعال در اتحادیه و جاده‌های بین شهری است.

وی افزود: از این رو تلاش شده در صورتی که نهادهایی مانند شهرداری قصد داشته باشند به زائران اربعین خدمت‌رسانی کنند از دیگر ظرفیت‌های آنها بهره‌گیری شود اما در صورت نیاز به استفاده از ناوگان‌ دیگر بخش‌ها در صورت تایید شرایط خودرو و تجربه کافی راننده می‌توان جلساتی برای انجام هماهنگی‌های لازم در دستور کار قرار داد. البته در حال حاضر هیچ صحبتی در این زمینه مطرح نشده و ترجیح اتحادیه بر استفاده از راننده‌ها و ناوگانی است که تجربه بالا در سفرهای بین جاده‌ای دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.