به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این نگرانی پس از آن بوجود آمد که روسیه اعلام کرد، کره شمالی برای آزمایش یک موشک دوربرد آماده می شود. 

کاهش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی نیز دلیل دیگر افزایش قیمت دیروز (جمعه) طلا در بازارهای جهانی بود. 

«تای وانگ» رئیس بخش معاملات فلزات پایه و گرانبهای بانک «بی ام او کپیتال مارکتس» نیویورک گفت: گزارش روسیه در مورد آزمایش قریب الوقوع موشکی کره شمالی که برد آن تا سواحل غربی آمریکا می رسد و کاهش ارزش دلار عامل اصلی بالا رفتن قیمت طلا در روز جمعه بود. 

وی افزود: با توجه با اینکه قیمت طلا ماه گذشته یک کاهش شدید هفت درصدی را تجربه کرد، ممکن است قیمت این فلز گرانبها ابتدا تا یک هزار و 300 دلار در هر اونس افزایش یافته و سپس به یک هزار و 250 دلار در هر اونس کاهش یابد. 

قیمت آنی (نقدی یا تحویل فوری) طلا در ساعت 18:40 دیروز به وقت گرینویچ در پایان معاملات بازار لندن 0.4 درصد نسبت به آخرین قیمت روز پنج شنبه گذشته بالا رفت و به یک هزار و 273 دلار و 6 سنت در هر اونس رسید.

در بازار کامکس آمریکا نیز هر اونس طلا در معاملات آتی با 0.1 درصد افزایش، به بهای یک هزار و 274 دلار و 90 سنت معامله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای اصلی را اندازه می گیرد، دیروز با 0.19 درصد کاهش به 93.62 رسید. 

در بازار لندن همچنین قیمت آنی نقره در پایان معاملات این بازار با 1.1 درصد افزایش به 15 دلار و 75 سنت در هر اونس رسید، پلاتین با 0.03 درصد کاهش به بهای 910 دلار و 75 سنت و پالادیوم با 2 درصد کاهش به بهای 920 دلار و 25 سنت در هر اونس خرید و فروش شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.