به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صدراعظم آلمان اعلام کرد که از نظر وی ائتلاف حزبش با حزب دموکرات آزاد و سبزها بهترین گزینه برای حکمرانی بر آلمان است.

مرکل امروز (شنبه) در نشست شاخه جوانان حزب خود موسوم به حزب اتحاد دموکرات مسیحی گفت که مذاکراتی را با حزب حامی تجارت FDP و حزب چپ‌گرای سبزها انجام خواهد داد و پس از آن پیشنهاد رسمی تشکیل ائتلاف را در اختیار حزب خود قرار می‌دهد.

بلوک محافظه‌کار متعلق به آنگلا مرکل در انتخابات ۲۴ سپتامبر آلمان توانست ۳۳ درصد آراء را به دست آورد.

همچنین مرکل فردا (یکشنبه) مذاکراتی را با حزب خواهر حزبش موسوم به حزب اتحاد سوسیال مسیحی که خواهان تعیین سقف سالانه برای مهاجران در آلمان در پاسخ به موج ورود بیش از یک میلیون نفری مهاجران به این کشور در دو سال گذشته شده، انجام خواهد داد.

مرکل گفت که هنوز معتقد است قوانین مهاجرت آلمان اجازه تعیین سقف را نداده‌ اما برای رسیدن توافق بر سر این موضوع با حزب اتحاد سوسیال مسیحی تلاش خواهد کرد.

ائتلاف بین بلوک متعلق به مرکل (CDU/CSU) و حزب FDP و سبزها قبل از انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتامبر به عنوان محتمل‌ترین گزینه بعد از این انتخابات مطرح شده بود و با توجه به رنگ‌های سیاه، زرد و سبز در پرچم این ائتلاف و شباهت آن با پرچم کشور جاماییکا از آن به عنوان ائتلاف جاماییکا یاد می‌شود.

مرکل عنوان کرد، باید یک نشست ویژه حزبش برگزار شود تا اعضای حزب اتحاد دموکرات مسیحی در خصوص هر گونه توافق ائتلافی رای گیری انجام دهند.

وی گفت: من به همه توصیه می‌کنم که بر مسائل پیش رو تمرکز کنند و اول از احزاب اتحاد دموکرات مسیحی و اتحاد سوسیال مسیحی و بعد از حزب دموکرات‌های آزاد و سبزها می‌خواهم که حکمی را که رای دهندگان به دست ما داده‌اند، درک کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.