به گزارش ایرنا، خبرگزاری &#۳۹;یونهاپ&#۳۹; کره جنوبی روز شنبه به نقل از این مقام ریاست جمهوری گزارش داد: &#۳۹;دولت با توجه به امکان تحرکات کره شمالی در آستانه سالگرد تاسیس حزب کارگران، وضعیت شبه جزیره را به صورت دقیق نظارت می کند.&#۳۹;

یکشنبه بیستمین سالگرد انتصاب 'کیم جونگ ایل' رهبر سابق کره شمالی به عنوان دبیرکل حزب کارگران کره شمالی و سه شنبه نیز 72 امین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی ست.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: 'تاکنون هیچ نشانه خاصی از اقدامات تحریک آمیز کره شمالی وجود نداشته است با این حال اگر کره شمالی اقدام جدیدی انجام دهد سئول با هماهنگی نزدیک با ایالات متحده و جامعه بین المللی به شدت به آن پاسخ خواهد داد'.

کره شمالی ماه گذشته ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و در ماه ژوئیه نیز 2 موشک بالستیک بین قاره ای پرتاب کرد.

تنش ها بر سر برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی در شبه جزیره شدت گرفته است به طوری که 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی، پیشتر گفته بود که 'بالاترین سطح' اقدام را علیه ایالات متحده انجام خواهد داد.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی همچنین از روز 18 اکتبر، روز افتتاح 19 امین کنگره ملی حزب کمونیست چین، به عنوان تاریخ احتمالی اقدام موشکی کره شمالی اشاره کرده است.

کره شمالی که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.

این کشور تا کنون هفت بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 ، دو مورد نیز در سال گذشته میلادی (2016) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود 3 سپتامبر امسال و آخرین آزمایش این کشور نیز بامداد جمعه 15 سپتامبر(24 شهریور) صورت گرفت.

به گزارش ایرنا شورای امنیت سازمان ملل در 11 سپتامبر امسال به اتفاق آرا قطعنامه 2375 را علیه کره شمالی تصویب کرد که بر اساس آن حدود 75 درصد از واردات گاز و 55 درصد از واردات بنزین به کره شمالی قطع می شود. 

علاوه بر این هیچ گونه منسوجاتی هم از کره شمالی صادر نخواهد شد که به تنهایی 800 میلیون دلار به اقتصاد کره شمالی ضربه می زند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.