به گزارش خبرآنلاین؛ کارلوس کی‌روش در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی فوتبال قبل از سفر به روسیه در مورد میزان آمادگی بازیکنانش برای برگزاری بازی دوستانه با میزبان جام جهانی اظهار کرد: در وهله اول خوشحالی خودم را به خاطر حضور اهالی رسانه در تمرین تیم ملی ابراز می‌کنم. قرار است شما چشم، گوش و احساسات هواداران ایران باشید. حضور شما فراتر از یک خوشحالی و خوش‌آمدگویی برای ما است.

او افزود: شرایط تیم در حال حاضر خوب است و رو به جلو پیش می‌رود. مراحل آماده‌سازی بلندمدتی را در حال حاضر سپری می‌کنیم و همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم چهار اردوی تدارکاتی با شش بازی دوستانه خواهیم داشت. ما چهار اردو داریم که یکی از آن‌ها کوتاه مدت خواهد بود. شرایط به گونه‌ای است که سعی می‌کنیم بازیکنان را تست کنیم و ببینیم می‌توانند در سیستم ما کار کنند یا نه.

سرمربی تیم ملی در مورد دیدارهای تدارکاتی بزرگ برای ایران توضیح داد: از الان تا اردیبهشت سال آینده مایلیم شش بازی دوستانه برگزار کنیم اما همه باید بدانند که با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم. اگر تیمی درخواست مبلغی مثل یک میلیون دلار، ۵۰۰ هزار دلار یا حتی ۳۰۰ هزار دلار از ما بکند قادر به پرداخت آن نیستیم چون با محدودیت‌های مالی روبه‌رو هستیم اما در کل از طریق ارتباطات سعی می‌کنیم بازی‌های دوستانه را هماهنگ کنیم. در مرحله بلندمدت آماده‌سازی شش بازی دوستانه و در مرحله میان مدت دو یا سه بازی خواهیم داشت. اگر سه بازی انجام دهیم به این معنا خواهد بود که در مرحله آخر، بازی تدارکاتی نخواهیم داشت اما اگر دو بازی انجام دهیم، قبل از شروع جام جهانی یک بازی برگزار می‌کنیم.

او درباره اعلام بازگشت مارکار آقاجانیان از سوی تاج به تیم ملی توضیح داد: آقای مارکار هر موقع به این‌جا بیایند به او خوش‌آمد می‌گوییم چون تیم ملی مکانی است که به متعلق به او است. وقتی شنیدم مارکار آقاجانیان به عنوان سرمربی تمام تیم‌های پایه انتخاب شده است، خوشحال شدم. مطمئنا حضور او می‌تواند تعلیماتش را ادامه‌دار کند و می‌تواند دانش خودش را در تیم‌های پایه به این‌جا منتقل کند.

کی‌روش در ادامه درباره محرومیت مهدی طارمی هم تصریح کرد: تا جایی که من مطلع هستم دیروز (جمعه) از طریق رییس محترم فدراسیون فوتبال به من گفتند که طارمی باید در کمیته اخلاق شرکت کند. من در این باره قبلا صحبت کردم. محرومیت طارمی نه تنها برای شخص خودش بلکه بر تیم ملی و باشگاه تاثیر خواهد گذاشت. الان که این رای صادر شده دیگر کاری نمی‌توان انجام داد. تنها مسئولیت من و فدراسیون فوتبال این است که از بازیکن و شرایطش به طور کامل حفاظت کنیم.

او ادامه داد: البته فدراسیون نباید دخالتی در مسائل درون باشگاهی داشته باشد. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که در راستای حمایت از بازیکن و آماده‌سازی او تلاش کنیم؛ بازیکنی که در تمام ۱۸ بازی مقدماتی حضور داشته و بازیکن مهمی برای ایران و فوتبال ایران است. باید آمادگی این بازیکن کاملا حفظ شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره امکاناتی که فدراسیون برای تیمش فراهم کرده گفت: در حال حاضر تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که برنامه‌ها انجام شود. بازی که در پیش داریم بازی خوبی برای آماده‌سازی ما خواهد بود اما باید در نظر بگیرید وقتی تیمی مثل آرژانتین در حال حاضر خطر صعود نکردنش به جام جهانی وجود دارد، قاعدتا تیمی که به جای آرژانتین صعود می‌کند از تیم بزرگ آرژانتین بهتر است. ما باید دست به دست هم بدهیم تا شرایط بازیکنان‌مان روز به روز بهتر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.