به گزارش ورزش سه، امشب سوئد موفق شد با ۸ گل لوگزامبورگ را مغلوب کرده تا موقتا بالاتر از فرانسه در صدر گروه اول رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه از قاره اروپا قرار بگیرد و لاله های نارنجی احتمالا باید همانند سال ۲۰۰۲ جام جهانی را باز هم در خانه تماشا کنند.

با این حساب و با توجه به ۱۹ امتیازی شدن سوئد، هلند ۱۳ امتیازی باید هر ۲ بازی خود برابر بلاروس و بازی پایانی برابر سوئد را با اختلاف گل فراوان پیروز شود زیرا با پیروزی امشب سوئد تفاضل این تیم ۱۹ شد و تفاضل لاله های نارنجی در حال حاضر بدون احتساب بازی برابر بلاروس ۵ است.

البته بازی آخر لاله های نارنجی برابر سوئد است و از این حیث که گل های زده هلند به معنای گل های خورده سوئد و کاهش تفاضل این تیم است شرایط کمی به سود هلند خواهد بود اما جبران این تفاضل در طی ۲ بازی از سوی هلند که خیلی هم آماده نیست بیشتر شبیه یک رویاست.

فرض بعدی، شکست فرانسه در ۲ بازی برابر بلغارستان و بازی آخر خانگی برابر بلاروس است که گرچه این امر بسیار غیرمحتمل است، اما نکته ناگوار بعدی برای هلند افزایش امتیازات بلغارستان ۱۲ امتیازی و مطرح شدن نام این تیم به عنوان مدعی صعود است.

پس منطقا از بین فرانسه و هلند یکی جام جهانی روسیه را از خانه تماشا می کند مگر آنکه اتفاقات غیرممکنی رخ داده و هلند ۲ بازی آخر خود را با نتایج رویایی پیروز شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.