به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاربران شبکه های اجتماعی موبایلی و پیام رسان هایی مانند واتس اپ ، تلگرام  ، مسنجر اپل و مانند آن تا سروش ایرانی، شاید ندانند اولین پیام رسان جهان چه نام داشت و در چه سالی راه اندازی شد؟

 

در سال ۱۹۹۷ شرکت AOL یک نرم افزار پیام رسان مجزا به نام AIM راه اندازی کرد ، که در زمان خود در رقابت با پیام رسان هایی مانند msn مایکروسافت و حتی یاهو پیشتاز بود و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کرد. اما پس از آن، با ظهور پیامک، فیسبوک و پیام رسان های امروزی نتوانست به روز پیشرفت کند و شرکت AOL اعلام کرده است که در تاریخ ۱۵ دسامبر این پیام رسان به کار خود پایان خواهد داد.

کارشناسان معتقدند عدم ارائه نسخه موبایلی برای این پیام رسان و نیز استفاده از پروتکل پیام رسانی پرهزینه علت های پیشرفت نکردن این پیام رسان خاطره انگیز است.

اما باید بدانیم روش ها و سبک های پیام رسان های امروزی را AIM برای پدر و مادر های نسل حاضر بنیان نهاد و سبکی نو از ارتباط  را به دنیا معرفی کرد.

جالب است بدانید گفته می شود چیزی را که ما اکنون به نام "استاتوس" و " توئیت " می شناسیم ، این پیام رسان در قالب پیام هایی به نام " Away Message" عرضه کرده بود.

در هر حال شرکت AOL با انتشار پیامی در سایت خود نوشت: " AIM طرفداران وفادار زیادی دارد که دو دهه از آن استفاده کرده اند و ما نیز از صمیم قلبمان برای تولید و پیشرفت اولین برنامه‌ی پیام رسان دنیا از سال ۱۹۹۷ سخت کار کردیم. اما تمرکز ما همواره بر ارائه‌ی تجربیات نوآورانه‌ و پاسخ به درخواست های کاربران است. و بیش از همیشه مشتاقیم که تمرکزمان را بر ساخت نسل بعدی برندهای به‌یادماندنی بگذاریم و محصولاتی را ارائه دهیم که زندگی کاربران را متحول‌ کند."

کاربران این پیام رسان تا ۱۵ دسامبر فرصت دارند تا تصاویر و اطلاعات خود را از روی سرور های آن  برای خود ذخیره کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.